رژیم صهیونیستی با حمله به رفح به‌دنبال القای پیروزی در جنگ غزه است

اصفهان- ایرنا- دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: حمله به رفح با وجود مذاکرات برای آتش‌بس، آخرین تلاش کابینه رژیم صهیونیستی به‌منظور نتیجه‌بخش نشان دادن جنگ غزه و القای پیروزی در آن است.

علی امیدی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: رژیم صهیونیستی با حمله به رَفَح در زمان مذاکره ها برای آتش بس، به‌دنبال تخریب همه زیرساخت ها در فلسطین است چنان‌که در هفت ماه محاصره و بمباران غزه تنها دستاورد جنگ افروزی آن، کشتار غیر نظامیان و تخریب ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها بوده است.

وی ادامه داد: کابینه رژیم صهیونیستی در حال طفره رفتن از توافق پیش رو برای آتش بس در غزه است و حمله به رفح را حلقه استراتژیکی خود قلمداد می کند تا با نابودی همه جانبه و وسیع، اهداف جنگی خود را محقق کند.

دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: پیش بینی دیگر این است که رژیم صهیونیستی بخش هایی از غزه را مجدد اشغال و مدیریت آن را به «جریان فتح» واگذار کند.

استاد دانشگاه اصفهان افزود: استمرار گستاخی ها و جنایت های آشکار رژیم صهیونیستی چهره واقعی آن را آشکار کرد بطوریکه چندی پیش دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج در انگلیس با الگو گرفتن از دانشجویان آمریکا اقدام به برپایی چادرهایی در محوطه دانشگاه به منظور ابراز حمایت از فلسطینی ها کردند.

امیدی تاکید کرد: آنچه حقانیت فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی را در عرصه جهانی آشکار کرد، پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بمباران خانه های مردم، کشتار کودکان و جوانان و محاصره‌های طاقت فرسا را سال‌های طولانی بدون نتیجه مشخص و دستاورد خاص ادامه داده است در حالی که بر اساس نظریه‌های سیاسی، هرج و مرج و نابسامانی ها در نهایت باید به یک نظم منتهی شود.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه باوجود مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تایید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطین نشینِ این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

«کمیته بین‌المللی صلیب سرخ» نیز امروز چهارشنبه نسبت به هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داد و تاکید کرد این امر خطری فاجعه‌بار برای ساکنان غیرنظامی به همراه خواهد داشت.

دور جدید مذاکرات برای برقراری آتش بس در نوار غزه از امروز در شهر قاهره پایتخت مصر آغاز می شود. حماس اعلام کرده است در صورت تغییر در طرح پیشنهادی آتش بس توسط میانجی ها، این جنبش ممکن است از مذاکرات خارج شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha