کار بزرگ دولت سیزدهم برای درمان بیماران خاص همدان با پرداخت بیش از چهارهزار میلیاردریال

همدان - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: چهار هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از منابع عمومی صندوق صعب العلاج و بیمه پایه طی دوات سیزدهم از سوی بیمه سلامت برای کمک به درمان بیماران سخت درمان استان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت روز تالاسمی و بیماران سخت درمان نام گذاری شده است،افزود: سقف بهره گیری از این اعتبار برای هر فرد ۵۰۰ میلیون ریال است و در صورت هزینه کرد بیش از این رقم با نامه نگاری و مکاتبه ۵۰۰ میلیون ریال دیگر به بیمار اختصاص یافت.

وی افزود: ۴۹ هزار و ۲۴۰ بیمار سخت درمان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این آمار افزایشی بوده که نشان دهنده افزایش بیماران نیست بلکه بهره مندی شمار زیادی از بیماران از این خدمات است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه ۱۰۷ گروه بیماری جزو بیماران سخت درمان هستند، به هزینه های بالای درمانی این افراد اشاره کرد و گفت: یک بیمار ۵۵ ساله ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای خرید هزینه داد.

نیاسنی افزود: ۱۰۰ درصد هزینه شیمی درمانی زیر پوشش بیمه است اما با پیگیری های مستمر، استان همدان توانست درمان بیماران سرطانی نیازمند خدمت رادیو تراپی را زیر پوشش بیمه ببرد.

وی توضیح داد: بیمه سلامت همدان توانست با دریافت مصوبه شورای فنی سازمان بیمه سلامت، در صورت مراجعه بیمار به مراکز عمومی غیردولتی، ۱۰۰ درصد هزینه را پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه مرکز خیریه عمومی غیردولتی مهدیه منعقد شد و این موسسه در راستای مسئولیت اجتماعی ۲۲ درصد در هزینه ها تخفیف داد و این اقدام مبارک کمک کرد افراد زیادی را زیر پوشش ببریم.

نیاستی بیان کرد: البته در صورت مراجعه بیمار سخت درمان به مراکز خصوصی، بیمه سلامت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال هزینه فرد را نیز جبران می کند.

وی یادآور شد: از یک میلبون و ۷۵۰ هزار جمعیت استان همدان، یک میلیون ۷۵ هزار و ۱۲۰ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: ۸۵۰ هزار نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت زیر پوشش بدون پرداخت حق بیمه سلامت و به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که شامل افراد زیر پوشش صندوق روستاییان و ایرانیان می شود.

نیاستی اظهار کرد: افرادی که زیر پوشش هیچ یک از بیمه ها نیستند با مراجعه به ۳۳ دفتر پیشخوان طرف قرار داد بیمه سلامت و ارایه کد ملی سرپرست خانوار و مدارک مورد نیاز زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: این افراد ابتدا استحقاق سنجی شده و دهک آنها مشخص می شود چرا که دهک های یک تا پنج از سال گذشته معاف از پرداخت سرانه سالانه حق بیمه شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha