۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85469684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۶ درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبر: 85469684
رشد ۶ درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: پارسال بیش از ۴۵ هزار و ۱۰۴ معاینه سرپایی (بالینی) در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شد که نسبت به سال ماقبل رشد ۶.۶ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی لرستان، محمدرضا فارسی نژاد روز چهارشنبه اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۸ نفر مرد و ۱۴ هزار و ۶ نفر زن بوده اند.

وی افزود: پزشکی قانونی در چهار حوزه معاینات بالینی (سرپایی) ، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون فعالیت دارد و بیشترین حجم فعالیت های این اداره در حوزه معاینات بالینی (سرپایی) با بیش از ۴۰ نوع خدمت است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیان کرد: مهمترین معاینات سرپایی شامل نزاع و درگیری ، تصادفات ، همسرآزاری ، کودک آزاری ، حوادث کار ، بیماری های شغلی ، گواهی رشد ، گواهی استعلاجی ، تحمل کیفر ، تعیین سن ، بررسی سلامت ، فرزند خواندگی ، اهداء جنین ، اهداء عضو ، از کار افتادگی ، استخدامی ، حضانت ، اختلالات روانی ، صلاحیت اداره امور مالی ، تعیین مسوولیت کیفری و سقط درمانی بوده و استفاده از اتوماسیون تخصصی معاینات و پاسخ دهی به استعلامات قضایی و انتظامی به صورت الکترونیک جهت امنیت انتقال اطلاعات از نقاط قوت این حوزه است.

معاینه بیش از یک هزار ۶۴۵ فوتی در مراکز پزشکی قانونی لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به معاینه بیش از یک هزار و ۶۰۰ فوتی در مراکز پزشکی قانونی لرستان طی سال گذشته عنوان کرد: وظیفه اصلی پزشکی قانونی در معاینه اجساد، تعیین علت فوت و کمک به تعیین نحوه فوت است .

فارسی نژاد یادآور شد: بر خلاف تصور عموم تنها پنج درصد از خدمات پزشکی قانونی در حوزه تشریح و کالبدشکافی انجام می شود که در این حوزه علاوه بر مرکز استان، شهرستان های بروجرد، دورود و الیگودرز نیز در حوزه تشریح و کالبدشکافی اجساد فعال هستند اما در دیگر شهرستان ها معاینات ظاهری اجساد انجام و در صورت لزوم کالبدشکافی به نزدیکترین واحد تشریح فعال در استان ارجاع داده می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برای چه اجسادی باید از پزشکی قانونی جواز دفن دریافت کرد، افزود: موارد ۱۹ گانه فوتی همچون مرگ های غیرطبیعی ، جنایی و مشکوک ، فوت های که شکایتی مطرح باشد یا احتمال جنایتی در آن باشد ، فوتی های تصادفات، فوت در زندان، خانه سالمندان ، مراکز بهزیستی و حوادث دسته جمعی باید توسط پزشکی قانونی بررسی و علت فوت تعیین شود.

وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل پارسال یک هزار و ۶۴۵ مورد معاینه جسد در استان انجام شد که این رقم در مقایسه با سال ماقبل کاهش کمتر از یک درصد (هفت دهم درصد) را نشان می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha