۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85468887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ بیمار خاص و سخت‌درمان غرب خراسان رضوی خدمات درمانی گرفتند

سبزوار- ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این دانشگاه در یکسال گذشته به ۵۰۰ بیمار خاص و سخت‌درمان غرب خراسان رضوی خدمات درمانی و دارویی ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد شوریده یزدی روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، به مناسبت روز بیماری های خاص و صعب العلاج، در گفتگو با خبرنگاران، هدف از نامگذاری این روز را افزایش آگاهی عمومی در مورد این بیماری ها عنوان و بیان کرد: براساس تعریف وزارت بهداشت، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماری های خاص قرار می گیرند و بیماری‌های سخت‌درمان نیز مشتمل بر ای بی، متابولیک، اوتیسم، اس امی ای (بیماری تحلیل عصبی عضلانی ) و سی اف است.

وی افزود: اکنون ۵۰۰ بیمار خاص و سخت‌درمان زیر پوشش این دانشگاه قرار دارند که از این تعداد ۵۰ نفر بیمار هموفیلی و ۲۵ نفر تالاسمی هستند که خدمات درمانی نظیر تزریق خون و فرآورده‌های انعقادی، پزشک درمانگر، مراقبت‌های پرستاری، آموزش‌های مورد نیاز، ویزیت‌های فوق تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز مانند بینایی سنجی، شنوایی سنجی، خدمات فیزیوتراپی و دندانپزشکی را دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از بیماران خاص ۱۷۰ نفر دیالیزی هستند که در سه بیمارستان دارای بخش دیالیز زیر پوشش این دانشگاه از خدمات مورد نیاز بهره‌مند می‌شوند.

دکتر شوریده ادامه داد: ۲۰۹ نفر از بیماران خاص زیر پوشش دانشگاه نیز مبتلا به ام اس هستند که خدمات تشخیصی نظیر ام. آر. آی، خدمات بستری، آزمایشگاهی و خدمات فیزیوتراپی را در بیمارستان واسعی و کلینیک ویژه دانشگاه و داروی مورد نیاز خود را از داروخانه دولتی می گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: این دانشگاه تلاش می‌کند تا با حفاظت مالی و ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب و مطابق بر بسته های خدمتی و راهنماهای بالینی در مسیر کاهش درد این بیماران گام بردارد.

وی گفت: در سال های اخیر با بهبود حمایت های وزارت بهداشت و افزایش پوشش بیمه ای، راه اندازی صندوق بیماری های خاص و سخت درمان، شاهد افزایش کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به این دسته از بیماران هستیم که امید است این وضعیت در سال های آینده تقویت شود.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha