۷۰۲ بیمار خاص در غرب خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون۷۰۲ بیمار خاص و صعب‌العلاج در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی، در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر علیرضا مسلم روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: بیماران خاص و صعب العلاج با توجه به وجود بیماری زمینه‌ای و ضعف در سیستم ایمنی بدن، در ردیف گروه‌های در معرض خطر ابتلا به کرونا و اولویت‌دار در دریافت واکسن هستند.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت و مطابق با سند ملی واکسیناسیون، تعداد ۷۸۰ بیمار خاص و صعب العلاج در این منطقه  شامل بیماران دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، بیماران مبتلا به نقص ایمنی اولیه، سیستیک فیبروزیس، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، بال پروانه ای، بیماران پیوند اعضا و مبتلایان به سرطان،  واجد اولویت برای دریافت واکسن کرونا شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر همین مبنا با برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت‌های درمان و بهداشت این دانشگاه، واکسیناسیون این تعداد از بیماران خاص و صعب العلاج با اختصاص یکهزار و ۴۰۴ دز واکسن سینوفارم، از فروردین ماه امسال آغاز شد.

دکتر مسلم با بیان اینکه تاکنون۷۰۲ بیمار خاص و صعب العلاج هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: در این مدت گزارشی مبنی بر عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن در این بیماران دریافت نشده و روند واکسیناسیون تا دریافت کامل بیماران واجد شرایط ادامه دارد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، بنابراین باید برای سلامت خود و جامعه، افراد واکسینه شده نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی را شامل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در مکان‌های پرجمعیت، برای پیشگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹ رعایت نمایند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha