۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 5280
کد خبر: 85468772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قائم مقام ستاد اقامه نماز: تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی باشد

کاشان - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت:تربیت کودکان و نوجوانان باید قرآنی باشد و مهم ترین راه برای دستیابی به این هدف توجه آنها به آیات الهی و قرآن کریم است.

به گزارش ایرنا، «سیداحمد زرهانی» روز سه شنبه در گردهمایی کارشناسان فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز کشور افزود: در هر انسان فطرت وجود دارد و اگر آیات قرآن را به کودکان و نوجوانان با زبان ساده ، علمی و مستدل معرفی کنیم،انگیزه یکتاپرستی در آنها احیا شده و به سمت نماز حرکت می کنند.

وی اظهار کرد:امسال همایش دانشگاهی « نماز،تندرتسی و آرامش روانی» در دانشگاه شهید بهشتی تهران در نیمه دوم مهر ماه با حضور دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود و اهل فن،اطبا،روانشناسان،متخصصان علوم تربیتی در خصوص موضوع نماز در تامین سلامت جسم،بهداشت روان،آرامش و تحکیم بنیاد خانواده و رفع مشکلات فکری تبادل نظر می کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد:باید مدیر مجموعه های دولتی ازجمله وزیر،استاندار،مدیرکل و غیره با شنیدن صدای اذان وارد نمازخانه شود تا کارکنان هم استقبال بیشتری به حضور در نمازخانه ها داشته باشند،باید مدیران نماز خود را در صف نخست در کنار کارکنان اقامه کنند.

زرهانی گفت:طی ۳۰ سال گذشته ۲ هزارو ۸۰۰ نمازخانه را به کمک مردم،خیران و نهاد های دولتی ساختیم،در حال حاضر صدها نمازخانه در حال احداث است.

وی افزود:باید وارد گفت و گو با فرزندان خود شویم و اهمیت و تاثیرگذاری نماز را برای کودک و نوجوان بیان کنیم،عالمان دین با لبخند از کودکان استقبال کنند تا کودکان به حضور در مسجد استقبال می کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha