تقویت اندیشه دینی در بین جوانان راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است

ساری- ایرنا - قائم مقام ستاد اقانه نماز کشور، تقویت باورها و اندیشه های دینی به‌ویژه در بین جوانان را راهکار مقابله با توطئه های سازمان یافته دشمنان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحمد زرهانی روز یکشنبه در جلسه فصلی شورای اقامع نماز استان مازندران در ساری، با اشاره به تهاجم همه جانبه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی افزود: بسترهای تحولات فرهنگی باید بیش از پیش در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه شورای اقامه نماز مهمترین رکن در ترویج فرهنگ نماز است، اظهار داشت: زیربنای تحرکات منفی که در اغتشاشات اخیر بویژه توسط جوانان ایجاد شد ناشی فاصله گرفتن آنان با مفاهیم و ارزش های اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای سوق دادن آینده سازان انقلاب اسلامی به سمت نماز باید چاره اندیشی کنیم، بیان کرد: لازمه مقابله با توطئه های دشمنان، سرمایه گذاری بیشتر در جهت اسرار و فلسفه نماز است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت تاکید کرد و گفت که در اجرای برنامه اقامه نماز در مدارس، مراکز علمی، دانشگاهی و ادارات نیازمند حضور امام جماعت هستیم که امیدواریم این هدف با مشارکت علما محقق شود.

زرهانی با تاکید بر رسیدگی و ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی، افزود: برپایی ارتباط با نسل نو باید در اولویت قرار گیرد چراکه تمام تلاش دشمنان در فضای مجازی انحراف افکار جوانان و ایجاد ذهنیت منفی در نسل امروزی است.

وی با بیان اینکه باید با انجام کارهای فرهنگی انگیزه خواندن نماز را بین قشر جوان جامعه تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در این راستا نقش مهمی بر عهده دارند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وجود ۸۰ هزار مسجد در کشور گفت: یک سوم این مساجد نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.

زرهانی بر لزوم تشکیل اتاق فکر با هدف ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروزه نسل نو با فلسفه اقامه نماز آشنا نیست و در این زمینه نیاز به کار و فرهنگ سازی داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha