۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81572500
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه: اقامه نماز جماعت در ادارات جدي گرفته شود

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان تاكيد كرد اقامه نماز جماعت بايد در ادارات سهل انگاري نشود و وقت نماز در اين اماكن جدي گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي روز چهارشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان كردستان در سنندج افزود: برخي مواقع برخي كاركنان ادارات به دليل حضور ارباب رجوع از اقامه نماز جماعت دوري مي كنند.

وي با بيان اينكه كاركنان به جاي عدم حضور در نماز جماعت، ارباب رجوع را نيز تشويق به حضور در نماز جماعت كنند، ادامه داد: وقت نماز در ادارات مختص نماز است و نمي توان آن را به امور ديگر اختصاص داد.

نماينده ولي فقيه در كردستان اظهار كرد: دسترسي كاركنان و ارباب رجوع به نمازخانه ها در ادارات نيز بايد آسان باشد.

وي به اثرات گسترده اقامه نماز اشاره كرد و گفت: نماز نمي گذارد فرد به دنبال منكرات برود و او را كنترل مي كند.

او با بيان اينكه نماز موجب آرامش انسان مي شود، ادامه داد: منشا بسياري از بيماري هاي امروز، استرس و نداشتن آرامش است، جامعه اگر نمازگذار شود اعتدال پيدا مي كند، مورد لطف خدا قرار مي گيرد و مشكلات آن حل مي شود.

حجت الاسلام شاهرودي گفت: قبولي نماز نيازمند داشتن طهارت قلب است و قلب بايد جايگاه رحمان باشد.

وي با اشاره به اينكه در استان كردستان نمادهاي مذهبي از جمله مساجد نشان دهنده معتقد بودن مردم است و شاخصه هاي اقامه نماز در سطح بالايي قرار دارند، اظهار كرد: در زمينه اقامه نماز انتظار بيش از وضعيت كنوني است و بايد براي ارتقاي آن تلاش شود.

وي با يادآوري اينكه استان كردستان در زمينه امر به معروف و نهي از منكر در كشور رتبه اول را به دست آوده است، ابراز اميدواري كرد در حوزه اقامه نماز نيز رتبه هاي برتر كشور را به دست آورد.

محمد مهدي طالبي مدير ستاد اقامه نماز استان كردستان نيز در اين نشست با اشاره به ضرورت بهره گيري از ابزارها و شيوه هاي نوين در ترويج نماز بر جدي گرفتن اقامه نماز در ادارات تاكيد كرد و خواستار پخش اذان در دستگاه هاي دولتي شد.ك/2

6108/1904

سرخط اخبار استان‌ها