نماینده مجلس: بیمارستان سُنقر با کمبود پزشک و کادر درمان مواجه است

کنگاور - ایرنا - نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: با ارتقا بیمارستان این شهرستان به ۱۱۶ تخت، بخش‌های مختلف آن با کمبود پزشک و کادر درمان مواجه شده که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «سید جواد حسینی‌کیا» شامگاه دوشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد، اظهار کرد: تغییر چارت سازمانی بیمارستان با توجه به افزایش تخت های مصوب بیمارستان به ۱۱۶ تخت یکی از مهمترین مواردی است که نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به جمعیت سنقر و نیاز به تکمیل بیمارستان این شهرستان، تصریح کرد: تامین پزشک عمومی، دندانپزشک، پزشک متخصص، پرستار و نیروی خدماتی در بیمارستان این شهرستان و همچنین درخواست رسیدگی به رفع کمبود برخی داروهای خاص از مواردی است که باید دنبال شود.

وی به مهمترین مطالبه مردم هم اشاره کرد و افزود: رایزنی های لازم در خصوص تهیه و راه اندازی MRIصورت گرفته، اما نیازمند پیگیری دانشگاه در این خصوص هستیم.

حجت‌الاسلام حسینی کیا افزایش رشته های دانشگاهی در دانشکده این شهرستان را از دیگر مطالباتی دانست که نیازمند توجه ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

عملکرد کادر بیمارستان سنقر در ایام نوروز قابل تقدیر است

فرماندار شهرستان سنقر نیز در این جلسه همکاری و همراهی رییس دانشگاه و نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی را در راستای ارتقاء بهداشت و درمان شهرستان قابل تقدیر دانست.

«علی قربانی» افزود: در ایام تعطیلات نوروز، تمام کادر درمان شهرستان در بیمارستان حضور داشتند و ارائه خدمات درمانی در بخش اورژانس به بهترین نحو ممکن انجام شد.

وی ادامه داد: ما همواره در کنار مسوولان حوزه سلامت هستیم و همکاری لازم را در حوزه های مختلف با شبکه بهداشت و درمان شهرستان داریم.

قربانی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های مسوولان دانشگاه و نماینده شهرستان کمبودهای بهداشتی درمانی شهرستان سنقر به زودی برطرف شود و شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه سلامت شهرستان باشیم.

نماینده مجلس: بیمارستان سُنقر با کمبود پزشک و کادر درمان مواجه است

افزایش ۹ درصدی ویزیت پزشکان در سال گذشته

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی نیز در این جلسه از تلاش های رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات رییسه و حمایت های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای پیشرفت همه جانبه شهرستان در حوزه سلامت قدردانی کرد.

«احسان مهری» افزود: در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی، تعداد یک بیمارستان، ۱۷ مرکز جامع سلامت، ۷۶ خانه بهداشت فعال و ۱۲ تیم مراقب سلامت مستقر در پنج پایگاه، خدمات بهداشتی درمانی لازم را به مردم شهرستان ارائه می دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با تلاش همکاران، در زمینه غربالگری فشار خون و دیابت و مشاوره فرزندآوری از شهرستان های پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بیمارستانی نیز همواره در بحران های مختلف، به ویژه در کرونا، سربلند بوده ایم، افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) سنقر و کلیایی تعداد ۱۱۶ تخت مصوب و ۱۳۵ تخت فعال دارد که طی ۱۳ سال گذشته به خصوص ایام کرونا همواره فعال بوده است.

مهری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۰ هزار ویزیت سرپایی توسط پزشکان عمومی و متخصص در این بیمارستان انجام شده تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ هزار ویزیت توسط متخصصین انجام شده که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است و جزو بیمارستان هایی هستیم که با افزایش ارائه خدمات دولتی مطلوب به مردم رضایت مندی خوبی را کسب کرده ایم.

گفتنی است در پایان این نشست در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت، از ایرج خنجری همکار تکنسین فوریت های پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر برای تولد فرزند چهارم تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha