سنقروکلیایی به لحاظ شاخص مشاوره فرزندآوری رتبه اول استان کرمانشاه را کسب کرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی گفت: مرکز بهداشت این شهرستان طی ۹ ماه ابتدایی سال‌جاری به لحاظ شاخص مشاوره فرزندآوری رتبه اول استان کرمانشاه را کسب کرد.

«احسان مهری» روز یکشنبه به ایرنا افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر با ۶۰۰ پرسنل و ارایه مطلوب خدمات سلامت نقش موثری در پیشبرد اهداف دولت در خدمت به مردم دارد.

وی اظهار داشت: سنقروکلیایی دارای بیمارستان با ۱۱۶ تخت مصوب فعال، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پنج پایگاه سلامت شهری، ۷۹ خانه بهداشت و سه پایگاه فوریت‌های پزشکی که به ۸۶ هزار نفر جمعیت شهرستان و همچنین بخش قابل توجهی از شهرستان‌های مجاور ارایه خدمات دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی گفت: بیمارستان جنرال این شهرستان با ۲۶ پزشک متخصص در ۱۶ رشته تخصصی شامل داخلی، قلب و عروق، جراحی عمومی، زنان و زایمان، ارتوپدی، اورولوژی، اطفال، چشم پزشکی، ENT، بیهوشی، پاتولوژی، عفونی، مغز و اعصاب، پوست، رادیولوژی و روانپزشکی ارایه می کند که با حضور چهار پزشک متخصص بخش خصوصی در مجموع ۳۰ پزشک متخصص در شهرستان است.

وی عنوان کرد: این شبکه در دوران همه گیری کرونا با فعال کردن بخش‌های موقت تا ۱۶۸ بیمار روزانه (بستری و بستری موقت) و ۷۰۰ ویزیت سرپایی روزانه خدمات قابل توجهی به مردم‌ منطقه ارایه کرد و مانع اعزام بیماران به مرکز استان شد.

مهری، محوطه‌سازی ستاد شبکه و دانشکده پرستاری، تعمیرات مراکز روستایی و تجهیزکردن، ارتقا پروانه بیمارستان از ۶۰ تخت به ۱۱۶ تخت مصوب فعال، راه‌اندازی ماشین جدید دیالیز و RO پرتابل برای بخش ICU حدود ۴۰۰ میلیون تومان کمک در حوزه خیرین سلامت را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی عنوان کرد.

سنقروکلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha