۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85466557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخاب رمز عبور پیچیده راهکار محافظت از حساب‌های کاربری است

اصفهان – ایرنا – رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه کرد که با انتخاب رمز عبور پیچیده برای حساب‌های کاربری خود از داده‌ها و اطلاعات شخصی خود محافظت کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز یکشنبه افزود: داده‌ها و اطلاعات مالی افراد بعنوان محرمانه‌ترین و خصوصی‌ترین بخش حساب کاربری نباید با استفاده از رمزهای ساده مورد سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به فراگیر شدن اینترنت و افزایش تعداد کاربران اینترنتی، موبایل و کامپیوترها و به موازات آن روند رو به رشد تعداد هکرها و مجرمان سایبری، رمزهای عبور به یکی از گلوگاه‌های امنیت در زندگی مردم تبدیل شده است.

این مقام انتظامی افزود: رمزهای عبور موضوع تازه‌ای نیست و از گذشته‌های دور که مردم نیاز به حفظ اسرار خود داشته‌اند رمز عبور هم وجود داشته است.

وی یادآور شد: اما اکنون با توجه به زندگی دیجیتالی، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا گاه این رمزهای عبور مرز بین موفقیت و ناکامی کاربران محسوب می‌شود و بی‌توجهی به انتخاب یک رمز مناسب می‌تواند منجر به خالی شدن حساب بانکی یا لو رفتن بسیاری از داده‌های شخصی، علمی و موارد دیگر شود.

رییس پلیس فتا اصفهان تاکید کرد: بر این اساس کاربران اینترنتی باید سعی کنند همیشه یک رمز عبور قدرتمند داشته باشند و آن را در اختیار افراد ناشانس قرار ندهند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha