۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85339269
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

عامل برداشت میلیاردی از کیف پول دیجیتال شهروند اصفهانی دستگیر شد 

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) استان اصفهان از دستگیری فردی که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را بصورت غیرمجاز از کیف پول دیجیتال یک شهروند برداشت کرده بود، خبر داد.

به‌ گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر برداشت غیرمجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی خود، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اظهار داشت: شاکی چندی پیش متوجه شد که دسترسی‌ غیرمجاز به حساب رمز ارز او صورت گرفته و از کیف پول دیجیتالش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رمز ارز بصورت غیرمجاز در چندین مرحله برداشت شده است.
رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس پس از شنیدن اظهارات شاکی با اقدامات تخصصی، متهم را که مربی و آموزش‌دهنده معامله‌گری در حوزه رمز ارز بود، شناسایی و او را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
سرهنگ مرتضوی افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی به برداشت غیرمجاز پول از حساب کارآموز خود اعتراف کرد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان بهتر است برای پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطر نسبت به خرید رمزارز و نگهداری آن در کیف‌ الکترونیکی خود، ابتدا دانش خود را بالا ببرند و از ذخیره رمزهای عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌هایشان خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها هم از رمزهای یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند تا دچار اینگونه مشکلات نشوند.

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری با ترفند فروش شال و روسری
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از دستگیری کلاهبرداران اسکیمری که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروشی شال و روسری در یکی از محله‌های پُرتردد اصفهان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
«اسکیمر» به دستگاه کپی غیرقانونی داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی روی یک کارت دیگر گفته می‌شود.
سرهنگ مرتضوی افزود: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که برداشت‌های غیرمجاز از حساب مال باختگان صرف خرید طلا و سکه در شهرستان‌های متعدد شده است.
رئیس پلیس فتا اصفهان با اشاره به شناسایی و دستگیری سه متهم تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری متهمان تاکنون ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و ۱۲ شاکی نیز شناسایی شده‌اند.
سرهنگ مرتضوی افرود: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان نسبت به دستکاری نشدن یا تغییرات ظاهری در دستگاه بخصوص کارتخوان فروشندگان سیار که فاقد محل مشخص و ثابت کسب و کار هستند دقت کنند و رمز کارت‌های عابر بانک خود را بصورت شخصی وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بصورت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سووالات شهروندان بوده و چنانچه آنها در دام مُجرمان سایبری گرفتار شوند می‌توانند با این شماره تماس و از مشاوره کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha