شورا در مردمی سازی امور موفق بود/ ارسال روزانه ده‌ها گزارش مردمی در پرتال شورای شهر تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره ششم تلاش شد تا مردم از اتفاقات درون شورا با خبر بوده و بتوانند گزارشات و درخواست‌های خود را برای اعضا ارسال کنند، گفت: این قبیل اقدامات نشانه موفق بودن مردمی سازی امور توسط شوراها است.

محمودرضا کبیری یگانه روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نهادی الگو و موثر برای سایر شوراهای اسلامی شهر و روستا است، اظهار کرد: شورای شهر از ابتدای تاسیس تا به امروز که در حال سپری کردن سال آخر دوره ششم خود است، همواره با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه بوده که همین امر زمینه تکامل این نهاد مردمی را که بر پایه خدمت هر چه بیشتر به شهروندان بنیان شده، فراهم کرده است.

وی ادامه داد: امروز ما در مجموعه معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حفظ اصول و موازین ساختاری و ماموریتی، تلاش کردیم این مجموعه به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان با خدمتگزاران و نمایندگان خود در پارلمان شهری، ضمن اطلاع رسانی مناسب و به موقع در خصوص اقدامات انجام شده، امکان ارتباط هر چه آسان‌تر آن‌ها را نیز فراهم آوریم؛ از جمله این اقدامات، راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی بر سکوهای داخلی است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل شورا با بیان اینکه این امکان برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفته است، افزود: این امکان که بر روی خط ارتباطی ۰۹۹۱۵۱۰۴۰۰۰ فراهم آمده، به شهروندان این فرصت را می‌دهد که بتوانند به طور مستقیم ایده ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را در خصوص موضوعات مختلف شهری ارسال و پاسخ مقتضی دریافت کنند.

به گفته کبیری، راه اندازی پرتال شورا به زبان انگلیسی نیز از دیگر اقدامات نوپدیدی است که ابتدا در شورای شهر تهران و سپس در سراسر کشور در دوره فعلی انجام شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

شورا در مردمی سازی امور موفق بود/ ارسال روزانه ده‌ها گزارش مردمی در پرتال شورای شهر تهران

کبیری یگانه با بیان اینکه نباید هیمنه شوراها فرو ریخته شود، اضافه کرد: در عصر کنونی با توجه به تاخت و تاز پر سرعت رسانه‌ها در دهکده جهانی و مرز بسیار باریک حق و باطل در فضای مجازی و نیز سوء استفاده برخی رسانه‌های درون مرزی و برون مرزی که در صدد تخریب وجه این نهاد مردمی بوده و از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کنند.

وی یادآور شد: بدون شک وجود یک رسانه مستقل که بتواند بطور ویژه وقایع را آنطور که است انعکاس داده و از این مهم حراست کند، الزامی است که در دوره ششم تلاش شد با وجود موانع مختلف، زبان گویای شورای اسلامی شهر تهران بین مردم شنیده شود؛ به گونه‌ای که روزانه ده‌ها خبر، گزارش، یادداشت و گزارش تصویری از برنامه‌ها، نشست‌ها، گفت وگوها و اخبار اعضای شورای شهر در پورتال داخلی و سایر منابع خبری شورا در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: انتشار اخبار و وقایع رخ داده در طول یک هفته کاری شورای ششم در قالب پادکست‌ و نیز بروشور «حال خوب شهر» با تمرکز بر اخبار و رویدادهای مثبت شورا و مدیریت شهری، اقدام قابل توجه دیگری است که ما در این مجموعه در راستای اطلاع شهروندان از خدمات انجام شده در پارلمان شهری انجام می‌دهیم که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است.

کبیری یگانه افزود: تمام آنچه بیان شد، بطور کامل با اهتمام و تکیه بر نیرو و توان داخلی صورت پذیرفته و این از افتخارات مجموعه روابط عمومی شورای ششم شهر تهران بوده و این چرخه مادامی که این تیم فرصت خدمتگزاری داشته باشد، تداوم خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha