مشاور وزیر آموزش‌وپروش: توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد

بجنورد- ایرنا- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه کشور به دست معلمان رقم می خورد و باید دغدغه های این قشر زحمتکش برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقرزاده فاروجی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: ایران قدرتمند در مدرسه ای قوی تجلی پیدا می یابد و قوت بخشیدن به مدرسه با محوریت معلم محقق می شود.

وی تصریح کرد: معلم قوی، محور مدرسه ای علمی را شکل می دهد و هیچ جامعه ای قوی نمی شود مگر در سایه معلمی باسواد و فهیم، البته قوی بودن معلم هم تنها به شعار نیست بلکه باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تامین مایحتاج نداشته باشد و کشور به سمت توسعه نمی رود مگر از طریق معلمان این امر محقق یابد.

امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: جایگاه معلم بسیار والا است و معلم باید علم را در راه خداوند ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهار کرد: علم باید خشوع بیاورد و انسان را به خداوند متصل کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستاوردهای این اداره کل گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب شدند. 

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیادهای علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان از دستاوردهای معلمان در تربیت دانش آموزان است. 

وی افزود: ارتقای زیرساخت های آموزش و پرورش در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است به طوری که ۴۶ زمین چمن مصنوعی و ۶ استخر دانش آموزی در این استان به بهره برداری رسید. 

اکبری خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۷۰ پروژه آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس بهره برداری شد و ۸۵ پروژه با ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha