برترین‌های جشنواره طراحی سوال خراسان شمالی معرفی شدند 

بجنورد- ایرنا- برترین های دومین دوره جشنواره طراحی بهینه سوال دوره اول و دوم متوسطه نظری سال تحصیلی جاری امروز، یکشنبه در خراسان شمالی معرفی و تقدیر شدند.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آیین اختتامیه جشنواره طراحی بهینه سوال به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشنواره " طراحی بهینه سوال " برای دبیران متوسطه اول و دوم در این استان برای دومین سال برگزار شد.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: ۲۹۶ نمونه سوال در مقطع متوسطه اول برگزیده شهرستانی دریافت شد که ۸۷ نمونه در دروس مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیامهای آسمان برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نمونه سوال در ۳۴ عنوان درسی مقطع متوسطه دوم به جشنواره ارسال شد که ۱۸۲ نمونه سوال، منتخب استانی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۶ نفر در دروس متوسطه اول و دوم منتخب نهایی استان بودند که ۸۵ نفر حائز رتبه شدند.

وی، اهداف این جشنواره باز آموزی روند طراحی بهینه سوال را افزایش توانمندی همکاران برای طراحی بهینه سوال با توجه به رویکرد راهنمای عمل طراحی سوالات مفهومی آشنایی دانش آموزان با سوالات بهینه با توجه به نهایی شدن دروس پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم و نیز ایجاد بانک سوال معتبر برای استفاده همکاران و دانش آموزان ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: شمار سوالات در مقایسه با سال گذشته در مقطع متوسطه اول ۲۵ درصد و در متوسطه دوم ۲۷ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد از منتخبان در مقطع متوسطه اول را همکاران خانم و ۲۳ درصد آن را آقایان تشکیل دادند و در متوسطه دوم ۸۰ درصد همکار خانم و ۲۰ درصد همکار آقا هستند.

اکبری با بیان اینکه در مجموع ۷۹ درصد منتخبان خانم و ۲۱ درصد آقایان هستند گفت: برخی همکاران در ۲ عنوان درسی موفق به کسب رتبه شدند.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha