معاون وزیر آموزش وپروش: معلمان از ساز وکار ارزشیابی سوابق تحصیلی صیانت کنند 

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از تغییر در سازوکار ارزشیابی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، تعمیق یادگیری است و معلمان باید از آن صیانت کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زارعی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد، اظهار کرد: تغییر در نظام و شیوه ارزشیابی مخالفانی داشت اما با وجود هجمه ها، تصمیم گرفته و مصوب شد که نظام سنجش اصلاح شود، البته رویکردها در این تغییر، تعمیق و تقویت یادگیری است.

وی با اشاره به اینکه آمار دانش آموختگان دانشگاهی بیکار جامعه ما بیش از بیکاران بیسواد است، گفت: پیش از این تاکید بر حافظه محوری و نه یادگیری، باید یادگیری جایگزین حفظ کردن شود و وظیفه ما است از تغییر در سازو کار طراحی سوال، اجرا و تصحیح و نمره گذاری صیانت کنیم.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل شد و منبع آزمون به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل یافت و در این شرایط دانش آموز صرفا به دنبال کسب مهارت در تست زنی بود.

وی خاطرنشان کرد: شاخص ها نشان داده است که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته استاندارد و مناسب بوده است.

وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری ۵۰ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha