عضو شورای شهر تهران: ساخت و سازها به نمای بوستان‌ها آسیب نزند

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدش از بوستان لاله در تذکری به مدیران شهری گفت: اگر قرار است در بوستانی حتی ایستگاه مترو ساخته شود باید به گونه‌ای باشد که به نمای بوستان آسیب نزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پیرهادی روز یکشنبه در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: کور کردن نمای بوستان‌ها کار اشتباهی است و نباید جلوی نمای این اماکن، ساخت و سازی صورت بگیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از بلوار کشاورز و پارک لاله داشتم، متوجه شدم قرار است ساخت و ساز در بخشی از نمای بوستان لاله انجام شود که این کار درست نیست.

پیرهادی خطاب به مدیران شهری یادآور شد: اگر می‌خواهید کار ساخت و ساز هم انجام دهید به کنج بوستان بروید و نما را دچار آسیب نکنید.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، در برخی بوستان‌های دیگر شهر هم همچون اندیشه سال‌ها پیش ساخت و ساز انجام شده و نمای بوستان را خراب کرده که جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است ساختمانی در بوستانی حتی ایستگاه مترو ساخته شود باید به گونه‌ای باشد که به نمای بوستان آسیب نزند.

سرانه فضای سبز بوستان لاله به اندازه کافی موجود است

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر هم افزود: سرانه‌ها به اندازه کافی در بوستان لاله وجود دارد و زمین و عرصه باز در روبروی این بوستان قرار گرفته و اگر آنچه می‌خواهیم در فضای مناسب ساخته شود.

مهدی عباسی گفت: باید از افکار عمومی مراقبت شود و اجازه ندهیم افکار عمومی درگیر مسایل فرعی شوند.

شهردار تهران دستور توقف ساخت و ساز در بوستان لاله را صادر کند

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر هم در این جلسه گفت: ۲ هزار متر فضای این بوستان توسط شهرداری حصار کشی شده و قرار است در آن یک فضای فرهنگی ساخته شود.

سوده نجفی ادامه داد: در این بوستان درختان قدیمی و تنومندی وجود دارد البته گویا دستور توقف ساخت و ساز در بوستان صادر شده ولی از شهردار تهران درخواست داریم دستور دهد حصارهایی که دور این بوستان کشیده شده، برداشته شود.

در این جلسه همچنین یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

همچنین در ادامه این جلسه شورا شهر از سامانه پایش مصوبات شورا رونمایی شد.

با وجود این سامانه امکان رصد هوشمند پیگیری و اجرای مصوبات شورا وجود دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم گفت: مجموعه‌ای مدت‌ها بلا استفاده و مخروبه بود و در تهاتر املاک شهرداری با وزارت ورزش و جوانان به عنوان مجموعه سوارکاری راه اندازی شده که بزودی در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

محمد آخوندی افزود: دیگر املاک نیز که مورد استفاده قرار بگیرند، گزارش آن را در صحن شورا ارائه خواهیم داد.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: مراقب فضاسازی‌های صورت گرفته در برخی رسانه‌ها علیه شورا و مدیریت شهری باید باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha