«همت در مسجد»؛ طرحی برای کارآفرینی مسجدی‌های بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، ویژه مسجدی‌های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این کارگاه آموزشی که در قالب تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجرا است، ۴۰ نفر از برادران و خواهران عضو کانون‌های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند، شرکت کردند.

کارکرد اقتصادی مسجد تراز اسلامی در حوزه کارآفرینی و اشتغال با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستر موثری در امر اقتصادی است و فعالان مسجدی می‌توانند با مشارکت در برنامه‌ریزی و هماهنگی رویدادهای کارآفرینی در شعاع پیرامونی مسجد، نقش آفرین باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه برپایی این کارگاه آموزشی گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه‌های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال، اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کارهای خرد از جمله اهداف برگزاری این طرح ملی است.

اسلام خواجه‌یی افزود: «محمدحسین قمری» مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محسن امیدوار» مسئول اندیشکده دینا و «مهدی آقائی» کارشناس ستاد مرکزی کانون‌های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح «همت در مسجد» در خردادماه امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.

«همت در مسجد»؛ طرحی برای کارآفرینی مسجدی‌های بندرعباس

سرپرست ستاد هماهنگی کانون٬های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار کرد: در آینده از طرح و ایده‌های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» حمایت خواهد شد.

یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری عمومی، ۵۵ کانون فرهنگی هنری تخصصی بانوان، ۱۴۰ کتابخانه مخزن دار، ۱۲۰ کتابخانه باز و بیش از ۱۴۰ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد در سامانه بچه های مسجد در هرمزگان ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha