مساجد هرمزگان پایگاهی برای اشتغال آفرینی جوانان

بندرعباس - ایرنا - کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان به عنوان نهادی انقلابی، مردمی و مسجدی به منظور رونق و آبادانی مساجد و جذب آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان، برای همه بخش‌های زندگی مردم این استان از جمله اشتغال و معیشت برنامه دارد.

به گزارش ایرنا، در این راستا به‌منظور هدایت و تقویت گروه‌های خودجوش مردمی در ارائه خدمات اشتغال‌زایی، پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین به صورت آزمایشی در ۲ مسجد «امام رضا(ع) کوی ملت» و «چهارده معصوم(ع) محله چاهستانی‌ها» از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس راه‌انداری می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی که امروز سه‌شنبه در خصوص نحوه‌ی راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین در مساجد استان برگزار شد، گفت: پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین به منظور هدایت و تقویت گروه‌های خودجوش مردمی در ارائه خدمات اشتغال‌زایی راه‌اندازی خواهد شد.

اسلام خواجه‌یی ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ کار و تلاش و کمک به اشتغال و کارآفرینی افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌تواند به عنوان بخشی از رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دستورکار کانون‌ها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به همراه پایگاه‌های مقاومت بسیج این آمادگی را دارند که فضای مناسب و نیروهای توانمند و نخبه خود را در زمینه راه‌اندازی و فعالیت پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین به‌کار گیرند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتعال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز گفت: پایگاه‌های مرمی اشتغال آفرین در قالب تعاونی‌های خدمات کاریابی، کارآفرینی و مشاغل خانگی با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مساجد یادشده راه‌اندازی می‌شود.

فیروزه میرابی افزود: شناسایی افراد بیکار جویای کار، تشکیل بانک اطلاعاتی افراد جویای کار، ارتباط گیری با صنایع و همه مراکزی که نیاز به نیروی کار دارند، معرفی افراد جویای کار به مراکزی که نیازمند به‌کارگیری نیروی کار می‌باشند و تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال بخشی از فعالیت‌های پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین است.

رییس اداره اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز گفت: با راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین در مساجد، از این پس بحث اشتغالزایی و کارآفرینی محلات آسیب پذیر از طریق این پایگاه‌ها پیگیری و دنبال می‌شود.

علی صالحی، از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی و کارگاه‌های آموزش مهارت نرم با همکاری فنی و حرفه‌ای به عنوان بخشی از فعالیت این پایگاه‌ها نام برد و افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین نیازمند همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج است.

یکهزار و ۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در هرمزگان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha