«مدرسه تئاتر شبستان» پاتوقی برای هنرمندان مسجدی هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - اوقات فراغت هنرمندان مسجدی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با برپایی کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» از امروز سه‌شنبه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از مهم‌ترین اهداف تئاتر بچه‌های مسجد فعال کردن تولیدات هنری است؛ کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» که بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان مسجدی در استان هرمزگان در آن حضور دارند؛ ۶۰ نفر از این افراد دختر و مابقی پسران مسجدی در کلاس‌های هنری تعدادی از هنرمندان تئاتر کشور حضور دارند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این باره گفت: این دوره آموزشی امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر در رشته های بازیگری در ۲ بخش پسران و دختران، کارگردانی تئاتر، نمایشنامه نویسی و تئاتر کاغذی در هنرستان هنرهای زیبای بندرعباس در حال برگزاری است.

اسلام خواجه‌یی بیان کرد: در این دوره آموزشی «سید حسین فدایی» در رشته نمایشنامه نویسی، حسین عالم بخش در رشته کارگردانی، «فرهاد بشارتی»، «ابوالفضل همراه» و «سیروس کهوری‌نژاد» در رشته بازیگری پسران، «آرزو افشار» و «مریم کاظم» در رشته بازیگری دختران و «ساغر لطفی‌نژاد» در رشته تئاتر کاغذی در این دوره تدریس می‌کنند.

وی در خصوص رویدارد «مدرسه تئاتر شبستان» با بیان اینکه ماموریت کانون‌های مساجد در عرصه هنرهای نمایشی جدای از کار نهادهای دیگر است، ما وظیفه داریم در حوزه مسجد امر فرهنگ و هنر را دنبال کنیم که از ابزارهای مهم تحقق این هدف هنرهای نمایشی است.

فعالیت‌های هنری از کارویژه‌ اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

«مدرسه تئاتر شبستان» پاتوقی برای هنرمندان مسجدی هرمزگان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان فعالیت‌های هنری از کارویژه‌های اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، توضیح داد: همزمان با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت بچه‌های مسجد به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور این رویداد نیز در هشت استان کشور راه‌اندازی شده است.

خواجه‌یی گفت: مدرسه تئاتر شبستان به دنبال تربیت چهره‌های حرفه‌ای این عرصه نیست، بلکه فرا گرفتن کار تیمی، قوت گرفتن قلم و گفتمان و حتی تأمین سلامت جسمی بچه‌های مسجد در این مدرسه دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از نوآوری و خلاقیت‌های کانون های مساجد در حوزه هنر بهره گرفت، افزود: راه‌اندازی مدارس تئاتر شبستان و برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت برای گروه‌های هدف از جمله اقدامات در این بخش است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های هرمزگان اضافه کرد: مدرسان مدرسه تئاتر شبستان از چهره‌های موثر در هنرهای نمایشی هستند و با حضور آنها تلاش می‌شود در این زمینه چهره‌های انقلابی تربیت و به عرصه نمایش کشور معرفی شوند.

«آیین اختتامیه مدرسه تئاتر شبستان در بندرعباس ساعت ۱۷ فردا چهارشنبه ۲۱ تیرماه جاری با حضور مسوولان استانی، هنرمندان برجسته تئاتر و سینمای کشور و هنرمندان مسجدی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبا در شهرک سجادیه بندرعباس برگزار می شود.

درحال حاضر یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در مساجد استان هرمزگان راه‌اندازی شده که بیش از ۷۰ درصد از آنها روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha