اعتماد قلبی «ما می‌توانیم» کلید فتح ناوگرو ۸۶ ارتش در گذر از امواج اقیانوس‌ها است

بندرعباس - ایرنا - جانشین منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: کلید فتح ناوگروه ۸۶ در گذر از امواج اقیانوس‌ها و طوفان‌های سهمگین، ریشه در اعتقادات راسخ جوانان نیروی دریایی ارتش به خداوند متعال و اعتماد قلبی به فرامین مقام عظمای ولایت در جمله «ما می‌توانیم» دارد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از منطقه یکم نداجا در بندرعباس افزود: باتوجه به اینکه مهم‌ترین ارکان اصلی زندگی بشری، امنیت است؛ بنابراین نیروی دریایی ارتش سال‌ها است در دل دریاها و اقیانوس‌ها برای منافع و منابع کشور امنیت آفرینی می‌کند.

وی بیان کرد: ماموریت هشت ماهه ناوگروه ۸۶ با برد عملیاتی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران را افزایش و وجهه دفاعی، سیاسی و امنیتی کشور را ارتقا داد.

جانشین منطقه یکم امامت نداجا و فرمانده ناوگروه ۸۶ اظهار کرد: تلاش مضاعف همرزمانم در ناوگروه۸۶ نشات گرفته از سیره نبوی و عشق به ولایت بود که با تمام وجود دل امواج خطر را شکافتند.

دریادار دوم فتاحی تصریح کرد: خانواده کارکنان نیروی دریایی ارتش، نیز موتور محرک این نیروی راهبردی در تحمل سختی‌های دوری از همسران و پدران خود هستند.

اساتید و دانشجویان دوره ۳۴ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، در راستای آموزش عملی محورشناسی با حضور در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس، از تجهیزات دفاع دریایی و یگان های شناوری سطحی و زیرسطحی مستقر در این منطقه بازدید کردند و از نزدیک در جریان اشراف اطلاعاتی و توانمندی‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش، در اجرای ماموریت‌های بین المللی در آبهای آزاد و دوردست و ماموریت های محوله داخلی در منطقه استراتژیک تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان، قرار گرفتند.

اعتماد قلبی «ما می‌توانیم» کلید فتح ناوگرو ۸۶ ارتش است

به گزارش ایرنا، ناو گروه ۸۶ متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران دارای نمایندگانی از ۲۹ استان کشور که ماموریت خود را از ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ آغاز کرد، ۳۰ اردیبهشت پارسال به کشور بازگشت.

این ناوگروه در طول انجام ماموریت خود چهار مرتبه از خط استوا عبور کرد و در مدت ماموریت در بندرهای بمبئی هندوستان، بندر جاکارتا، بندر ریودوژانیرو، بندر کیپ‌تاون و صلاله پهلوگیری و از تنگه مالاکا، ‌دریای سلبس، اقیانوس آرام، تنگه ماژلان، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای عمان گذر کرد.

این نخستین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرده و وارد قاره آمریکا شده که نشان دهنده توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ناو گروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سرگذاشت و توانست بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha