لزوم تکمیل طرح‌های حوزه راه در بشاگرد + فیلم

بندرعباس - ایرنا - رئیس شورای اسلامی بشاگرد گفت: اجرا نشدن به‌موقع برخی مصوبات سفر نخست رییس‌جمهور در حوزه راه بشاگرد، در بارندگی‌های اخیر مشکلات متعددی را برای اهالی این منطقه بوجود آورد که انتظار داریم این طرح‌ها سریع‌تر تکمیل شوند.

حسن باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش‌ها موجب قطع راه ارتباطی بسیاری از روستاهای بخش گافر و پارامون و چندین روستا در حوزه گوهران شد که می‌طلبد متولیان امر، تکمیل این مصوبات را هرچه سریع‌تر در دستورکار قرار دهند، ضمن اینکه تجهیز راهدارخانه‌های این منطقه به ادوات راهداری از مطالبات دیرینه مردم است.

باقری ضمن تاکید بر ضرورت اعلام مصوبات دور دوم سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان تصریح کرد: با تکمیل مسیر گافر و پارامون، سه استان با مسافت کوتاهی به یکدیگر متصل می‌شوند.

فیلم

گفتنی است؛ احداث راه در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر نیازمند اعتباراتی در حد و قواره همین مناطق است تا طرح‌ها با پیشرفت خوبی همراه باشند.

۳۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار هرمزگان در دولت سیزدهم آسفالت شده است.

شهرستان بشاگرد با آنکه دارای یکهزار و ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی است اما در آن سال‌ها بیش از یکهزار و ۴۸۷ کیلومتر راه‌های آن خاکی، شنی و سخت گذر (صعب العبور) بود.

براساس اطلاعات منتشره، طرح ارتقای بشاگرد از بخش به شهرستان به منظور افزایش شاخصه های توسعه شهرستان در اواخر دهه هشتاد پیشنهاد و مورد موافقت دولت قرار گرفت.

‏بشاگرد در ۱۵۰ کیلومتری جاسک، ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس، نماد محرومیت در کشور شناخته می‌شده و یکی از مناطق دورافتاده و کم برخوردار است.

‏بشاگرد در آن زمان دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت و بوده که بیشتر افراد آن تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند.

‏شهرستان بشاگرد بینِ استان‌های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان محصور بوده و با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شامل ۲ شهر ( گوهران و سردشت) و سه بخش (مرکزی- گوهران –گافر و پارمون) بوده که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha