شبکه برق و برخی مسیرهای ارتباطی بشاگرد همچنان با مشکل مواجه است

بندرعباس - ایرنا - رییس شورای بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد با اشاره به بارندگی ها و سیلاب اخیر گفت: شبکه برق و مسیرهای ارتباط روستای منطقه بشاگرد به ویژه بخش زیرکوه گافر و پارامون براثر شدت بارندگی و طغیان رودخانه به کلی قطع شده و ارتباطات تلفنی نیز برقرار نیست.

علی نورانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ شبانه روز متوالی همزمان با آغاز بارندگی، برق مشترکان بخش گافر و پارامون قطع، جاده ها مسدود بوده و ارتباطات تلفنی نیز وجود ندارد.

وی بیان کرد: بخش گافر و پارامون بشاگرد دارای ۵۲ روستا و هشت هزار نفر جمعیت بوده که برق همه این مناطق قطع است و به ویژه ۲۴ روستای زیرکوه گافر هم برق قطع بوده و هم جاده مسدود است.

رییس شورای اسلامی گافر و پارامون بشاگرد اظهار کرد: برای بازگشایی جاده زیرکوه نیاز به ماشین آلات و دستگاه لودر و گریدر است که از مسوولان و متولیان خواهشمندیم برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند و به مردم محروم این منطقه کمک کنند.

نورانی اضافه کرد: شبکه‌های مخابراتی (آنتن دهی تلفن همراه) هم یکی دیگر از مشکلات مردم بخش گافر و پارامون است و برای برقراری ارتباط باید از بلندی‌ها استفاده کرد.

وی افزود: برقراری و کیفیت داشتن ارتباط در این شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم مسوولان اپراتورهای تلفن همراه و متولیان نظارت بر آن‌ها در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

شهرستان کوهستانی بشاگرد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

البته این در صورتی است که مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان شامگاه چهارشنبه بیان کرد: بر اثر بارندگی و خسارات وارده در هر حال حاضر آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در استان قطع است و با توجه به طغیان رودخانه ها و سیلابی بودن مسیرها، اتصال به سختی درحال انجام است و تلاش برای اتصال آن ادامه دارد.

مهرداد حسن‌زاده با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی تا پایان هفته در هرمزگان، اظهار کرد: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰ درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد؛ همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

وی با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برق رسانی این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده و برق بیشتر مشترکان وصل شده است.

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب آشامیدنی ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده از ساعات ابتدایی آغاز شده و در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، همه محورهای مواصلاتی استان را باز و با تردد جاری اعلام کرد و به ادامه بارندگی‌های امروز که سبب ورود آب در برخی مناطق بندرعباس از جمله روستای چهچکور شده اشاره داشت و گفت: امدادرسانی‌ها در حال انجام و وضعیت تحت کنترل است.



 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha