صادرات کاوه در اولین ماه سال یک درصد افزایش یافت

ساوه - ایرنا - مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه گفت: صادرات محصولات غیر نفتی از این گمرک در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافت.

قاسم مطلبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تجارت خارجی امسال در این گمرک به ۱۲۱ میلیون دلار رسیده که ۱۵ میلیون دلار از این میزان ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادرات، ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار دلار واردات، ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ترانزیت مبدا، ۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ترانزیت مقصد و حدود ۴۰۰ هزار دلار نیر خروج موقت است.

وی اضافه کرد: صادرات امسال در قالب ۶۳۹ اظهار نامه به وزن ۳۳۵ هزار تن به ارش ارزی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و ارزش ریالی ۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال بوده که مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ارزی یک درصد و از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، واردات کالاها که عمدا مواد اولیه و دستگاه های خط تولید است به ارزش هفت هزطار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در مقایسه با مدت مشابه از نظر ارزش دلاری پنج درصد و از نظر وزنی ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

افزون بر ۶۰۰ واحد صنعتی و کارخانه های بزرگ در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در تولید کالاهای مورد نیاز برای مصرف داخل و صادرات فعالیت می کنند که ۴۶ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی فعال است.

گمرک کاوه در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ در راستای ارائه خدمات گمرکی و انجام تشریفات مرتبط با کالای صادراتی و وارداتی صاحبان صنایع و فعالان تجاری فعالیت خود را شروع کرده است.

هم اکنون در شهرستان ساوه یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد که با این میزان اشتغال حدود ۴۰ درصدد از اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ساوه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha