کشف ۱۱ هزار میلیارد ریال سوخت قاچاق در ساوه/ گمرک کاوه خواستار ایجاد آزمایشگاه شد

ساوه - ایرنا - مدیر گمرک کاوه ساوه با اشاره به اینکه این گمرک در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال سوخت قاچاق در قالب مشتقات نفتی کشف کرد، گفت: ایجاد آزمایشگاه استاندارد در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه لازمه تقویت مقابله با این پدیده است.

قاسم مطلبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷۲ کوتاژ صادراتی (سریال اظهارنامه برای کالای صادراتی) ویژه مشتقات نفتی در گمرک کاوه صادر شد که با بررسی‌های کارشناسی ۲۷ مورد آن دارای کالای قاچاق بود.

وی اضافه کرد: کارشناسان با نمونه برداری از مشتقات نفتی اظهار شده و آنالیز آن توسط آزمایشگاه‌های استاندارد استان مرکزی، مشخص شد کالای اظهار شده با استانداردهای لازم مغایرت داشته و در ترکیبات آنها از سوخت‌های یارانه‌ای استفاده شده است.

مدیر گمرک کاوه افزود: برای پرونده‌های کشف شده در دستگاه قضایی علیه اظهار کننده اقامه دعوا شده که ارزش این کالاها ۱۱ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال اعلام و در تمام این پرونده‌ها برای حفظ حقوق دولتی برای دریافت جریمه و ضبط کالا اقدام شده است.

ایجاد این آزامایشگاه علاوه بر اینکه می تواند مدت زمان رسیدگی به اظهارنامه های صادراتی مشتقات نفتی را کاهش دهد بلکه ریسک متخلفان برای اقدام به قاچاق سوخت از این گمرک را نیز به حداقل می رساند

وی با بیان اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالای از نوع سوخت نیازمند تاسیس آزمایشگاه استاندارد در گمرک کاوه است، یادآور شد: طی مکاتباتی ایجاد این آزمایشگاه به اداره کل استاندارد استان مرکزی پیشنهاد شده است.

مطلبی گفت: ایجاد این آزمایشگاه علاوه بر اینکه می‌تواند مدت زمان رسیدگی به اظهارنامه‌های صادراتی مشتقات نفتی را کاهش دهد، بلکه ریسک متخلفان برای اقدام به قاچاق سوخت از این گمرک را نیز به حداقل می‌رساند.

منطقه ویژه اقتصادی کاوه دارای هاب سوخت است که در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار راه‌اندازی شده است که به طور میانگین در روز بیش از ۱۰۰ تانکر مشتقات نفتی از این مرکز صادر می‌شود.

داشتن ظرفیت‌های تولیدی- صنعتی بالا در سایه فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی، قرار داشتن در کریدورهای اصلی کشور و وجود منطقه ویژه اقتصادی از جمله مزیت‌های منحصر بفرد در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه در زمینه صادرات و جذب سرمایه‌گذار محسوب می‌شود.

هم اکنون در شهرستان ساوه یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد که با این میزان اشتغال حدود ۴۰ درصدد از اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ساوه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha