۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85461473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جمع‌آوری‌جولان موتورسواران کنگاور آغاز شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85461473
طرح جمع‌آوری‌جولان موتورسواران کنگاور آغاز شد
عکس آرشیوی است

کنگاور - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگاور از طرح ویژه برخورد با خودرو و موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد.

علی اسدی‌یادگار روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح ویژه برخورد با خودرو و موتورسیکلت سواران متخلف از هفته گذشته در سطح شهر کنگاور آغاز شده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات پلیس راهور، ابراز کرد: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان، نداشتن گواهی‌نامه، همراه نداشتن مدارک شناسایی، حرکت در جهت مخالف خیابان‌ها، حرکت در پیاده‌رو، نداشتن پلاک، نداشتن کلاه ایمنی، مخدوش بودن یا تاشدگی پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز و تک‌ چرخ زدن، تغییر وضعیت ظاهری خودرو و شوتی کردن آن و استفاده از سیستم های صوتی هنجار شکن و آزار دهنده از جمله مواردی است که اعمال قانون، توقیف و انتقال خودرو و موتورسیکلت‌ها به پارکینگ را در پی دارد.

دادستان کنگاور تاکید کرد: انجام حرکات مخاطره آمیز، ورود به داخل بوستان‌ها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، همراه نداشتن مدرک هویتی و بیمه نامه به لحاظ قانونی تخلف است و با موتورسواران متخلف برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، وفق ماده ۷۲۰ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ حبس از ۶ ماه تا یک سال در انتظار متخلفین و مجرمین اینچنینی خواهد بود.

اسدی‌یادگار ادامه داد: جامعه هدف در این طرح، جوانان و نوجوانان هستند که اغلب بدون داشتن و اخذ گواهینامه اقدام به رانندگی و انجام حرکات مخاطره آمیز نظیر تک چرخ، لایی کشیدن، عبور از پیاده رو، عبور از چراغ قرمز و حرکت در خلاف جهت خودروها می‌کنند.

دادستان کنگاور خاطرنشان کرد: البته ویژگی اصلی این طرح استمرار آن است و تعطیلی بردار هم نیست، این طرح با همکاری مردم و مشارکت همگانی انجام می شود که هدف اصلی آن حفظ نظم و آسایش و آرامش مردم در جهت حفظ حقوق عامه و پیشگیری از جرایم عمدی و غیر عمدی مرتبط با آن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha