افزون بر  یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در مازندران پرداخت شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران شمار مجوز مشاغل خانگی صادر شده از ابتدای فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون در این استان را ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد ذکرکرد و گفت: در این مدت یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور، با بیان اینکه لازمه تحقق شعار سال رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها است، افزود:‌ اگر تعاون محور فعالیت ها و از ارکان اصلی باشد، اقتصاد روستاها و شهرها نیز توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند با جمع کردن سرمایه های خرد، با تشکیل تعاونی برای خود شغل ایجاد کنند، اظهار داشت: با رویکرد جدید، تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود و حمایت از طرح های تعاونی نیز در اولویت اصلی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم و تلاش‌های صورت گرفته، در حوزه روابط کار، فاصله رسیدگی به دادخواست کارگران از ۵۴ روز، اکنون به ۲۰ روز کاهش یافته است و این یکی از دستاوردهای بزرگ دولت مردمی است.

باقری با اشاره به فرار رسیدن هفته کار و کارگر و پیش‌بینی بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه در طی این ایام در سطح استان، بر لزوم توجه بیش از پیش به جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: کارگر و کارآفرین هر دو در جبهه اقتصادی در حال تلاشند و باید کارگران نمونه و نخبه را تجلیل کنیم.

افزون بر  یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در مازندران پرداخت شد
مدیرکل تعاون مازندران، شمار کارگاه‌های بزرگ و کوچک در این استان را ۱۱۰ هزار کارگاه ذکرکرد و در عین حال از کاهش ۱۵ درصدی حوادثی ناشی از کار در مازندران خبر داد و تصریح کرد: بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌های سطح استان بازرسی کردند.

باقری با عنوان اینکه در حوزه اشتغال شاهد اقدامات مهم و وموثر و دستاوردهای درخشانی هستیم، اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مردم مازندران از طرح کالابرگ و فجرانه

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، بیان کرد: استقبال حدود ۲۰ هزار میلیارد ریالی مردم مازندران از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، بیانگر عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

باقری با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در حوزه یارانه و معیشت، اقدامات مطلوبی را در طی این مدت انجام داده است و با اجرای طرح های بزرگ از جمله کالابرگ و یسنا در صدد بهبود وضع معیشتی مردم است، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، ۷۰۰ هزار خانوار مازندرانی نیز از طرح فجرانه استقبال کردند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha