جزییات مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در مازندران اعلام شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز ماه دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در این استان باهدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی خبرداد.

علی باقری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان "فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از روز گذشته ۱۸ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و ما به التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز سالجاری از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

باقری با اعلام اینکه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا نیست، اظهار داشت: این طرح، ۱۱ قلم کالای اساسی گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند، خاطرنشان کرد: اعتبار جدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی علاوه بر یارانه سه و چهار میلیون ریالی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد و مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

جزییات مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در مازندران اعلام شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه افراد برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی "شما" مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، تصریح کرد: مردم می توانند از طریق تلفن همراه خود با مراجعه به نرم افزار بازار، مای‌کت و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی shoma.sfara.ir و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند.

باقری با اشاره به اینکه تاکنون در طرح کالابرگ الکترونیکی ۹۴۴ هزار تراکنش در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: مردم با استفاده از کالا برگ الکترونیکی ۱۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال کالا خریداری کردند که از این میزان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت نقدی بوده است.

وی از بهره مندی بیش از ۵۳۰ هزار خانوار مازندرانی در طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: ۴۳۳ فروشگاه زنجیره ای و ۲ هزار و ۷۲۱ فروشگاه خرد در این طرح فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم آگاهی و توجیه مردم و فروشندگان پیرامون اقلام ۱۱ گانه طرح کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد و افزود: دولت برای تامین کالری و پروتئین مورد نیاز مردم این طرح را برنامه‌ریزی کرده است بنابراین باید با در نظر گرفتن این هدف اقلام اعلام شده خریداری شود و لازم است مردم و فروشندگان به آن پایبند باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha