مردم مازندران ۱۱ هزار میلیارد ریال با کالابرگ اکترونیکی خرید کردند

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که در راستای اجرای طرح کالا برک الکترونیک، مردم این استان با مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ و خرد، ۱۱ هزار میلیارد ریال صرف خرید کالاهای اساسی کردند.

علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه همسو با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مازندران تاکنون ۷۴۵ هزار تراکنش در استان ثبت شده است، افزود: از مجموع ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مشمول این طرح، هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب اعتبار کالا برگ بوده است.

وی با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیک و طرح فجرانه روند بسیار خوبی را طی کرده و با استقبال کم سابقه مردم مواجه شده است، اظهار داشت: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیک با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوارهای کم بضاعت یعنی دهک‌های اول تا هفتم که از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز شد، تا ۱۷ اردیبهشت‌ ماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار تشویقی ماهانه به ازای تعداد اعضای خانوارها، تا ۱۷ اردیبهشت با خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۴۲۲ فروشگاه زنجیره‌ای و ۲ هزار و ۷۶۶ فروشگاه خرد فعال در استان مازندران امکان‌پذیر است.

وی با عنوان اینکه مردم برای خرید کالا از محل یارانه تشویقی طرح کالابرگ عجله نکنند، چرا که تا هفدهم هر ماه فرصت انجام این کار را دارند، گفت: فروشگاه‌های زنجیره ای بزرگ از جمله افق کوروش، دیلی مارکت، جامبو، رفاه، شهروند، اتکا و فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت از جمله فروشگاه های ارائه دهنده کالا برگ طرح فجرانه هستند و مردم می توانند با مراجعه به این مراکز ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر کم چرب، برنج، روغن، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات، گوشت منجمد، تخم مرغ، گوشت مرغ و پنیر را خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت هفت میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال خریداری کنند و فروشگاه‌های مرکز توزیع کالا حق استفاده و یا برداشت از مبلغ یارانه تشویقی با نام مالیات و یا هر عنوان دیگری را ندارند.

باقری اظهار کرد: اعتبار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی این طرح فقط برای یک ماه برقرار است و در صورت خریدهای کمتر از این میزان اعتبار، باقیمانده آن برای ماه های بعد ذخیره نمی‌شود.

وی افزود: باتوجه به حجم بسیار بالای استقبال از این طرح، سامانه اطلاع‌رسانی اینترنتی و خرید با کندی و اختلال مواجه شده که ظرف روزهای آینده این مشکل برطرف خواهد شد و به همین منظور مردم در استفاده از این اعتبار عجله نکنند و اعتبار شارژ شده فعلی بهمن ماه تا تاریخ ۱۷ اسفند قابل استفاده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه شهروندان از سپردن کارت سرپرست یارانه خانوار به فروشگاه‌ها برای دریافت اقلام در روز یا با چند ساعت تاخیر خودداری کنند، افزود: ماموران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر نحوه عملکرد فروشگاه‌ها به طور مستمر نظارت دارند.

مردم مازندران ۱۱ هزار میلیارد ریال با کالابرگ اکترونیکی خرید کردند

باقری با عنوان اینکه اعتبار جدید شارژ شده در کالابرگ اکترونیک، علاوه بر یارانه سه و چهار میلیون ریالی به صورت اعتبار خرید شارژ شده و نقدی قابل برداشت نیست، گفت: دریافت و نگهداری کارت سرپرست خانوار، دریافت هزینه مازاد، اجبار به خرید برند خاص و اجبار به خرید یکجا و ۱۱ قلم کالا توسط فروشگاه ها ممنوع است.

طرح ملی کالا برگ الکترونیک از سیزدهم خرداد ماه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ویژه خانوارهای دهک اول تا سوم جامعه آغاز شد و هم اکنون تا دهک هفتم نیز شامل این طرح می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha