مرحله جدید کالا برگ‌ الکترونیکی در مازندران عملیاتی شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی مازن ران از اجرا و عملیاتی شدن مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالا برگ‌ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه در این استان خبر داد.

علی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح که در دهه فجر امسال در سطح آغاز شده است، تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالا برگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه اول تا هفتم در دهه مبارک فجر و همزمان با جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان مازندران آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا برگی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات از یک میلیون و ۲۰۰ به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی مازندران افزود: مبلغ حمایتی دولت به‌ صورت اعتبار به حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته است و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید، مصرف می‌شود.

باقری گفت: متقاضیان استفاده از کالا برگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار، فروشگاه خرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، دیلی‌مارکت، و فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، ادامه داد: این برنامه از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح امنیت غذایی برای کودکان مبتلا سوء تغذیه در استان خبر داد و گفت: برای کودکان پنج دهک نخست، ماهانه ۱۰ میلیون ریال و برای دهک درآمدی ۶ و هفت نیز ماهانه ۶ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

باقری با عنوان اینکه دهک‌های یک تا هفت مشمول اعتبار جدید هستند، گفت: یارانه بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره مندی از این حمایت تشویقی دولت اقدام کنند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

مرحله جدید کالا برگ‌ الکترونیکی در مازندران عملیاتی شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha