طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در مازندران عملیاتی شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی برای تمام خانوارهای دهک اول، دوم و سوم در ۴۸ ساعت گذشته در این استان خبرداد.

علی باقری روز جمعه در تشریح جزئیات اجرای طرح ملی کالا برگ الکترونیکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حمایت از سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تامین سبد غذایی خانوارها، از دوشنبه ۲۹ خردادماه، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شده است.

باقری افزود: شرط بهره مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۸۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

وی با بیان اینکه خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.
وی از شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله بعنوان ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک نام برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: فروشگاه های زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان، بار کدخوان نصب می‌شود تا دسترسی و امکان بهره‌مندی مردم از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در مازندران عملیاتی شد

باقری شمار یارانه‌بگیر استان را حدود یک میلیون و ۹۶ هزار خانوار عنوان کرد و گفت: ۲۶۹ هزار خانوار در سه دهک اول قرار دارند.

وی تعداد ترمینال های فعال در طرح ملی کالابرگ الکترونیکی را سه هزار و ۷۷۳ عدد اعلام کرد و افزود: ۳۲۵ شعبه فروشگاه های زنجیره ای و ۲ هزار و ۲۱۵ شعبه فروشگاه خرد در این طرح فعال هستند.

وی گفت: تمام خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار "شما" و یا با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.
از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیتند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.
تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha