استاندار همدان: شوراها نقش محوری در مشارکت مردم برای اداره امور کشور دارند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مردم شکل گرفته‌اند و نقش محوری در مشارکت مردم جامعه برای اداره امور کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر یکشنبه در همایش روز ملی شوراها افزود: تشکیل شوراهای شهر و روستا یادگار حضرت امام‌خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب است که نشان از اهمیت مشارکت مردم در اداره امور و یکی از مصادیق اراده مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور است.

وی اظهار داشت: در فصل هفتم قانون اساسی، تشکیل شوراها یاد شده همچنین این مهم با تاکیدات امام‌خمینی (ره) و اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: افرادی که در راه خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به مردم گام برمی‌دارند اراده‌ پولادین دارند.

وی ادامه داد: انتظار مردم در حوزه مدیریت شهری، گشایش در مسیر زندگانی آن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مبلمان شهری، حمل و نقل، ترافیک و توسعه شهری است.

استاندار همدان افزود: فضای تحقق مهاجرت معکوس در روستاها فراهم شود، از همین رو در این مسیر لازم است در روستاهایی که از طرح هادی آنها بیش از ۱۰ سال گذشته، بازنگری اساسی صورت گیرد تا جوابگوی نیازهای امروز باشد.لازم است در روستاهایی که از طرح هادی آنها بیش از ۱۰ سال گذشته، بازنگری اساسی صورت گیرد تا جوابگوی نیازهای امروز باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در استان توفیقات خوبی به همراه داشته به طوری که با مشارکت بیشتر و کمک فرمانداران، می‌توان فضای مناسب‌تری در روستاها فراهم کرد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه خانه معیشت محور در روستاها باید رونق یابد، اضافه کرد: خانه‌های روستایی باید اشتغال محور باشند تا معیشت اهالی به ویژه افرادی که زمین یا باغی برای فعالیت ندارند، تامین شود.

وی افزود: در حوزه شهری نیاز به اقدامات گسترده‌تری وجود دارد، از سوی دیگر با توجه به تلاش‌های ارزشمند شهرداران نگاه ما در کمیسیون‌هایی که نماینده وزارت کشور در آنها عضویت دارند، حمایتی است.

استاندار همدان تاکید کرد: در عمل می‌بینیم که این حمایت‌ها و مساعدت‌ها به رشد و پیشرفت‌ منجر شده است.

وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، رئیس جمهور نیز رعایت سه اصل تسهیل و تسریع امور مردم به همراه تکریم افراد را برای کارگزاران ضروری دانست.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: باید تلاش کنیم که عرصه خدمت‌ و خدمت‌رسانی را تسهیل، تسریع و مردم را تکریم کنیم و از آنجا که یکی از مراکز مورد مراجعه مکرر مردم شهرداری‌ها هستند، این رویکرد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: تکریم به این معناست که به خواست و مشکلات مردم شریف توجه و برای رفع آن تلاش کنیم.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: شهرداران در ساخت مسکن ملی همکاری و همراهی خوبی به عمل آوردند، به طوری که هزینه‌های پروانه ساخت شهرداری تا سقف چهل میلیون ریال تعیین شد تا به خانه‌دار شدن مردم کمک شود.هزینه‌های پروانه ساخت شهرداری تا سقف چهل میلیون ریال تعیین شد تا به خانه‌دار شدن مردم کمک شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای اداره‌ امور به عوارض، جرائم ماده ۱۰۰ و ۹۹ و ارزش افزوده متکی هستند اما تنها با این منابع نمی‌توان به یک شهر مطلوب دست یافت.

استاندار همدان گفت: شهرداران به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کنند اگرچه در این مسیر به حمایت شوراها نیز نیاز اساسی دارند.

وی بیان کرد: درآمد پایدار می‌تواند منشأ اثر و خدمات باشد و هر حمایتی که در این حوزه لازم است توسط مجموعه استانداری از شهرداری‌ها و شوراها انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اینک موضوع حمل و نقل شهری، بهسازی معابر شهری و ارتقای خدمات به شهروندان در شهرهای استان دنبال شود و نهضت آسفالت با توجه به اینکه فصل مناسب کار از راه رسیده در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این آیین از شوراهای برتر استان قدردانی شد.

استاندار همدان: شوراها نقش محوری در مشارکت مردم برای اداره امور کشور دارند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha