۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85440260
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ۶۸ درصد خانه‌های روستایی همدان مقاوم‌سازی شده است

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: ۱۱۲ هزار مسکن روستایی در سطح استان معادل ۶۸ درصد مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه شنبه در نشست با مدیران بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی اظهار کرد: از ۱۶۷ هزار مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح استان ۱۱۲ هزار مورد انجام شده است و باقی‌مانده نیز به سرعت تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: حساب ۱۰۰ با صدور فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی برای کمک به تامین مسکن محرومان و مستمندان افتتاح و با شکل‌گیری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی کار احداث مسکن آغاز شد.

استاندار همدان گفت: تمامی هزار و ۴۳ روستای استان دارای طرح هادی است و هر ۱۰ سال یکبار بازنگری اساسی این طرح صورت می‌گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: از زمان استقرار دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در زمینه‌ بازنگری طرح هادی روستایی اقدامات چشمگیری انجام شده است.

وی اظهار کرد: پروژه‌های شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی با هزینه مناسب و بهترین امکانات در حال تکمیل است.

بازنگری طرح‌ هادی روستاها در دستور کار بنیاد مسکن باشد

استاندار همدان گفت: با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و کمتر از ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند و یکی از مهم‌ترین اموری که بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در روستاها باید انجام دهد بازنگری طرح هادی است.

قاسمی فرزاد افزود: در بسیاری از روستاها مهاجرت معکوس بسیار سریع اتفاق افتاده و توسعه و گسترش روستا باید در بازنگری طرح هادی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: روستاها ضمن حفظ بافت و مولدبودن روستایی باید گسترش پیدا کنند.

استاندار همدان گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری تمام منازل به ویژه خانه‌های روستایی باید در مقابل حوادث مقاوم باشد و باید تسهیلگری در ساخت و ساز روستایی صورت گیرد.

حضرت امام‌خمینی(ره) با توجه به نیاز مستضعفان به مسکن فرمان تشکیل حساب ۱۰۰ را برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار صادر فرمودند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مسیر فعالیت می‌کند.

استاندار همدان به مناسبت گرامیداشت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در پایان این جلسه از مدیران بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی استان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha