وزیر علوم: نظام جمهوری اسلامی برای جامعه دانشگاهی ارزش بسیار قائل است

یاسوج - ایرنا - وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام برای جامعه دانشگاهی ارزش زیادی قائل است و ما به داشتن چنین نظامی و داشتن آزادی و حرمت در دانشگاه هایمان می بالیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی زلفی گل روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امروز در دانشگاه های کشورهایی که ادعا می کنند مهد آزادی هستند، آزادی لگدمال شد و دیدیم که چطور در فرانسه گارد نظامی وارد دانشگاه ها شد و با دانشجوها برخوردها صورت گرفت.

وی عنوان کرد: اما در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات حدود سه ماه طول کشید، بجای اینکه گارد نظامی و پلیس وارد دانشگاه شود، من به عنوان وزیر علوم به دانشگاه صنعتی شریف رفتم و سخنان دانشجویان شنیده شد و هیچ برخوردی هم صورت نگرفت و جلسات پرسش و پاسخ هم برگزار شد. دانشگاهیان ما این مسائل را می بینند و به این آزادی و حرمت هم به خوبی واقفند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نگاه و عملکرد دانشجویان و اساتید دانشگاه های دنیا که به ندای وجدان خود پاسخ گفتند و در مقابل نسل کشی اسرائیل و کشتن غیرنظامیان حساسیت به خرج دادند جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان ملل هم اعتراضات دانشجویی را خواهد دید و دنیا در مقابل چنین خواسته ای تمکین خواهد کرد، دانشگاه های کشور ما نیز امروز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برنامه هایی داشته و با دانشگاه هایی که از مظلومان دفاع کردند، مکاتبه دارند و امید است وحدت بین دانشگاهیان دنیا در مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم نتیجه خرسندکننده ای داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha