۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85456694
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کشف رشوه خواری ۲۰ میلیارد ریالی در یزد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85456694
کشف رشوه خواری ۲۰ میلیارد ریالی در یزد

یزد- ایرنا- کیفرخواست رشوه گیری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد ریالی بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان یزد صادر شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان در باره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سه عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان ارسال و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده‌اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند و شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد آغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha