گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد+ فیلم

کرمانشاه - ایرنا- گردنه تته در محور استان کرمانشاه به کردستان که ۲۱ کیلومتر طول دارد و از اوایل فصل زمستان سال گذشته به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شده بود امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با تلاش نیروهای راهداری شهرستان پاوه بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا؛ گردنه تته در شهرستان پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده و این استان را به استان کردستان متصل می‌کند و به دلیل بارش زیاد برف و مرتفع بودن و احتمال ریزش بهمن معمولا در فصل زمستان مسدود است.

ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از هشت متر می‌رسد و از این رو عملیات برفروبی این مسیر توسط نیروهای راهداری پاوه و شهرستان سروآباد به صورت همزمان انجام می‌شود.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به خبرنگار ایرنا توضیح داد که گردنه تته پس از پنج ماه انسداد با تلاش راهداران شهرستان پاوه کاملاً بازگشایی و ایمن سازی شد.

سید «شهرام کهریزی» افزود: گردنه تته یکی از نقاط مرتفع و برف گیر استان کرمانشاه، شهرستان پاوه به شمار می‌رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شدو با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اضافه کرد: این گردنه ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه شهرستان پاوه واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان سروآباد است. ️

کهریزی افزود: گردنه تته در منطقه اورامانات محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان‌ سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

به گزارش ایرنا؛ گردنه تته به دلیل ارتفاع زیاد و طبعیت بکر یکی از مناطق گردشگری منطقه محسوب می شود و در فصل بهار و تابستان مقصد گردشگران است.

پاوه منطقه‌ بکر کوهستانی با جاذبه‌های فراوان گردشگری در دامنه کوه مرتفع شاهو با حدود سه هزار و ۳۹۰ متر ارتفاع و دارای آب وهوای سرد و معتدل است؛ این شهرستان بدون دود (به سبب استعمال کم سیگار) که از آن به عنوان "باغ شهر" هم یاد می‌شود با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha