نصب پُل‌های عابر پیاده با نسل جدید پله‌ها در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از برنامه ریزی برای نصب ۶۰ پل عابر پیاده با پله‌های جدید در تهران خبر داد و گفت: این پُل‌ها به زودی در اماکن خاص همچون مراکز درمانی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها مراکز پر تردد سطح شهر نصب می‌شوند.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساماندهی پل‌های عابر پیاده خراب و یا از رده خارج در دستور کار شهرداری است و قرار بر این است که بخشی از این پل‌ها به «پله‌های گام» و بخشی دیگر نیز به «رمپ‌های هشت درصدی» مجهز شوند.

وی ادامه داد: با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده موجبات تسهیل عبور و مرور بهتر و راحت تر شهروندان فراهم خواهد شد.

این عضو شورای شهر توضیح داد: پله‌های گام به پله هایی گفته می شود که دارای ارتفاع کوتاه ۱۰ سانتیمتری هستند که موجب تسهیل حرکت عابران بویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه در استفاده از پل عابر پیاده خواهد شد.

آقامیری یادآور شد: تجربه استفاده از پله‌های گام در کشور وجود دارد و نمونه‌هایی از آن در تخت جمشید موجود است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر درباره رمپ‌های هشت درصدی توضیح داد: رمپ هشت درصدی، رمپی با شیبی ملایم است که البته نیازمند عرشه طولانی است و افراد معلول، ویلچری و یا کالسکه دار به راحتی توانایی حرکت در طول عرشه پل را خواهند داشت.

این عضو شورای شهر تهران همچنین با تاکید بر ضرورت مکان یابی درست برای نصب پل‌های مکانیزه عابر پیاده افزود: از لحاظ فنی، پل‌های عابر پیاده باید در مکان‌هایی درست نصب شوند یعنی نباید در فضای باز گذارده شوند چرا که فضای باز باد و باران سبب می‌شود تا عمر مفید این پل‌ها به یک سوم برسد.

آقامیری گفت: اینکه پل‌های عابر پیاده نسل جدید با سازه فلزی ساخته شوند و یا آنکه دارای معماری بنایی خاص باشند در دست بررسی کارشناسی است که بزودی در این باره نیز تصمیم گرفته خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران تعداد پل‌های مکانیزه عابر پیاده تهران را ۵۴۰ عرشه بیان کرد و افزود: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها قابل استفاده است و مابقی خراب و یا از رده خارج است.

پیشتر شهردار تهران در گزارشی در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده پایتخت در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفته بود که سازمان زیباسازی قراردادی منعقد کرده است تا ۶۰ دستگاه پله برقی را برای نوسازی پل‌های عابر پیاده شهری جایگزین کند.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ده‌ها نوع پل عابر پیاده در پایتخت وجود دارد اعلام کرده بود که سازمان مهندسی و عمران پل‌هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می‌کند و نوآوری در طراحی را نیز بدنبال دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha