شهرداری سبزوار، ساماندهی ورودی‌های شهر را آغاز کرد

سبزوار- ایرنا- شهردار سبزوار گفت: ورودی این شهر که گذرگاه سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و گردشگر است، بسیار آشفته و نابسامان است، لذا شهرداری بنا دارد برای ساماندهی آن وارد شده و زیباسازی آن‌را عملیاتی کند.

به گزارش ایرنا، میثم حسین‌آبادی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک سبزوار افزود: مطالعات طرح ساماندهی ورودی این شهر با هدف زیباسازی، کاهش سوانح رانندگی و استفاده از ظرفیت عبور زائران امام رضا (ع) انجام می شود.

وی اظهار کرد: کمربندی جنوبی سبزوار در حوزه وظایف اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است، اما شهرداری سبزوار برای ساماندهی ورودی شهر به این طرح مهم در خارج از چهارچوب وظایف ذاتی خود ورود کرده است.

حسین آبادی گفت: ساماندهی وضعیت آشفته ورودی شهر، کاهش تصادفات رانندگی، استفاده از ظرفیت عبور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر از سبزوار و رونق اقتصاد گردشگری از مهمترین چشم‌اندازهای این طرح است که اکنون مطالعات طرح ساماندهی کمربندی جنوبی توسط مشاور شهرداری سبزوار آغاز و در حال تکمیل است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه نگرانی های شهروندان و زائران با اجرای این طرح برطرف می شود، افزود: شرح خدمات و مطالعات طرح با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، که متولی اصلی کمربندی جنوب شهر به شمار می‌رود، هماهنگ شده است.

حسین آبادی ادامه داد: این طرح بزرگ مدیریت شهری، زمانی وارد مرحله اجرایی می شود که دستگاه های اجرایی شهرستان در کنار مجموعه بزرگ شهرداری پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، کمربندی جنوبی سبزوار در مسیر جاده ملی تهران - مشهد قرار دارد که بهسازی آن در روان سازی ترافیک، کاهش حوادث جاده ای و سفر ایمن برای زائران بارگاه رضوی نقش مهمی دارد.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha