۵۰ درصد از طرح های مهاجران در خراسان رضوی اجرا شد

مشهد-ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد از طرح های بین المللی در حوزه مهاجرین و پناهندگان خارجی در این استان با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، حسین شرافتی راد روز یکشنبه در نشستی با رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد افزود: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد اصلی ترین شریک اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی است.

وی با اشاره به عدم تناسب کمک های سازمان های بین المللی با نیازهای استان جهت ساماندهی مهاجرین و پناهندگان بیان داشت: علیرغم وجود کمبودهای موجود پروژه های شاخصی نظیر ساعت ۱۴۰ واحد اقامتی ویژه پناهندگان در مهمانشهر تربت جام با مشارکت کمیساریا به بهره برداری رسیده که جزو پروژه های موفق در این حوزه در سطح کشور شناخته می شود.

شرافتی راد همچنین از فعالیتهای"ماها کاشور" رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد طی دوره فعالیتش در ایران تشکر کرد.

ماها کاشور نیز در سخنانی پایان ماموریت کاری خود را در مشهد اعلام و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مسائل و مشکلات و اعتبارات اندک سازمان های بین المللی با رویکرد بشردوستانه خدمات شایان توجهی در خصوص کمک و خدمات رسانی به پناهندگان ارائه نموده است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha