هشدار نارنجی هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

اصفهان- ایرنا- مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی به همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان اعلام آماده‌باش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان با توجه به احتمال بارش‌های رگباری از بعد از ظهر امروز تا آخر هفته و صدور هشدار نارنجی بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه در مناطق شمال، غرب و مرکز بویژه ارتفاعات در شهرستان‌های نطنز، کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، گلپایگان، اردستان، نایین و شاهین شهر و میمه در حالت آماده باش هستند.

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه بارش‌های اردیبهشت در مناطق شمال و شرق استان به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوب در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها منجر شد، ادامه داد: بدلیل ماهیت رگباری و ناگهانی بودن بارش‌ها، این مناطق مستعد وقوع سیلاب‌های محلی است.

مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تدابیر لازم برای بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و بازسازی سیل‌بندها، آزاد سازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع‌آوری و هدایت آب سطحی در معابر و زیر گذرها به اداره کل راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش اضافه کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان باید با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی و امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها آمادگی لازم را باید برای چند روز آینده داشته باشند.
شیشه‌فروش با تاکید بر تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری خاطرنشان کرد: لازم است پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های ایمنی در مناطق استقرار و کوچ عشایر، حفاظت از محصولات و سازه های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و مسوولان نیز برای پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیر گذرها، نسبت به تخلیه رسوب و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌ها و روستاهای در معرض خطر سیل اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی و رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، مه آلودگی، وقوع صاعقه و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت همان روز در برخی از مناطق استان خبر داد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha