برگزاری مراسم هفته ملی سلامت با حضور معاونان وزیر آموزش وپرورش و بهداشت در شهرری

شهرری - ایرنا - آیین افتتاح هفته سلامت با حضور معاون وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دبستان امام هادی (ع) ناحیه یک شهرری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در این آئین گفت: بعد از سال ها توانستیم موافقت دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت را برای تربیت مراقبان بهداشت به صورت بورسیه دریافت کنیم تا همانند دانشگاه فرهنگیان بتوانند نیروی مورد نیاز مارا آموزش دهند و بعد از چهار سال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نیروی استخدام رسمی در آموزش و پرورش شوند و این یک اتفاق خیلی بزرگی بود که می تواند بخشی از نیاز های ما را مرتفع کند.

برگزاری مراسم نمادین هفته ملی سلامت با حضور معاون وزیر و مسئولان آموزش وپرورش در شهرری

صادق ستاری فرد افزود: در آزمون استخدامی و کیفیت بخشی، سهم قابل توجهی از ظرفیت این آزمون به موضوع نیروهای مورد نیاز بهداشت و سلامت و تربیت بدنی اختصاص پیدا کرد و جمعا چهار هزار و ۱۷۰ نیرو پیشبینی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ ما این است که سلامت زیربنا و مقدمه تربیت است، سلامتی می تواند دانش‌آموز را در موقعیت مناسب یادگیری قرار دهد و عکس ان هم همین است.

وی یادآور شد: در برنامه درسی ملی همکاران ما در سازمان پژوهش در شورای عالی آموزش و پرورش به این موضوع واقف هستند و به دنبال ایجاد یک نظام آموزشی و ارزشیابی در حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان هستند.

ترکیب سلامت با ورزش به عنوان فرهنگ مکمل شناخته شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این آئین اظهار امیدواری کرد: این اتفاق خوب یعنی ترکیب سلامت با ورزش که در حال رخ دادن است در این جلسه به عنوان یک فرهنگ مکمل شناخته شود.

برگزاری مراسم نمادین هفته ملی سلامت با حضور معاون وزیر و مسئولان آموزش وپرورش در شهرری

مسعود بهرامی افزود: اگر خواهان سلامت هستیم، باید ابتدا ورزش و تندرستی را داشته باشیم و این آئینی که به نام شهید طوقانی در حال برگزاری است، ساز و برگی برای مراسم‌های مختلف در مدارس است.

وی اظهار داشت: امیدواریم آمادگی دانش آموزان ما به فرهنگ باستانی کمک کند تا در همه مراسم از صبحگاه، اعیاد و مراسم هایی که در طول سال برگزار می‌شود بتوانیم این فرهنگ را برای دانش‌آموزان جا بیندازیم و تشویقشان کنیم به سمت ورزش بیایند تا در کنار ورزش تغذیه های سالم که جنبه های کاری دیگر ما هست، سلامت را برای جامعه مان فراهم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش یک سند راهبردی بیشتر نداریم آن هم سند تحول و بنیادین است که در آن ۶ کار اساسی داریم، یکی از آنها که مرتبط ترین کار ما به این جلسه بحث تربیت زیستی و بدنی است و انشاءالله بتوانیم در کنار شما دانش‌آموز این کار را امروز رقم بزنیم.

برگزاری مراسم نمادین هفته ملی سلامت با حضور معاون وزیر و مسئولان آموزش وپرورش در شهرری

مراسم نمادین آغاز «هفته ملی سلامت» با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون تربیت بدنی و بهداشت وزارت آموزش و پرورش، فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و سایر مسئولان با حضور دانش آموزان، معلمان و کادر بهداشت و درمان در مدرسه امام هادی (ع) روز یکشنبه برگزار شد.

یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته ملی سلامت و شعار امسال این هفته «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha