افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوم اردیبهشت به لزوم تقویت مدارس دولتی،حمل دارو در سکوهای اینترنتی،امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان،بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی،آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان،افزایش۲برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس،اعزام نخستین گروه پزشکان به حج عمره وتخصیص ۷ همت برای اجرای طرح دارویار پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام نخسین گروه پزشکان داوطلب ایرانی این مرکز برای خدمات رسانی به زائران حج عمره خبر داد.

سید علی مرعشی گفت: امشب (یکشنبه دوم اردیبهشت) اولین گروه پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت شامل ۱۳ نفر پزشک عمومی، پرستار، تکنیسین دارویی به همراه زائران حج عمره عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی ادامه داد: داروهای مورد نیاز زائران حج عمره نیز همراه این پزشکان به عربستان منتقل می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی حضور چهار میلیون دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال، گفت: ثبت‌نام در این برنامه‌ها از روز سه‌شنبه اول خرداد آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خانی در نشست اعضای شورای اندیشه‌ورز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت را نباید مخصوص تابستان بدانیم. تلاش ما این است که این مهم را در جلسات مختلف مطرح کنیم که مقداری جا افتاده و پیش‌نویسی هم در این ارتباط ذیل سند تحول تهیه شده است که در هیات دولت تصویب خواهد شد و ناظر بر اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: علی رغم وجود بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پر شدن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی در مرز بحران قرار دارد.

 محمد رییس زاده در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش های جدی جامعه پزشکی کشور هشدار داد و افزود: چنانچه فرصت حل چالش ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سند الکترونیک دریافت می‌کنند/فعالیت ۳۵۰۰ نمایندگی خارجی

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد الکترونیک خبر داد و گفت: برای نخستین بار شرکت‌ها اسنادی دریافت می‌کنند که دارای هولوگرام است و با اسکن رمزینه صریح (QRCode) روی سند، بخشی از اطلاعات ثبت شده آن مجموعه قابل رویت خواهد بود.

ابوالفضل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: اسناد الکترونیک شرکت‌ها مانند پروانه کسب واحدهای صنفی قابل نصب در محل فعالیت شرکت است و این طرح که برای صنعت و تجارت مزایای بسیاری دارد تاکنون تنها در چند کشور اجرا شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

فروش در سکوهای اینترنتی دارو مطرح نیست/تحویل درب منزل است

رییس سازمان غذا و دارو از تدوین آیین‌نامه مشترک وزارت بهداشت با وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی سکوهای اینترنتی حمل دارو در کشور خبر داد و تاکید کرد: این سکوها فروش اینترنتی دارو نیست بلکه دارو در محیطی امن برای در اختیار گرفتن بیمار حمل می‌شود.

سید حیدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا گفت: در آیین نامه مشترک وزارتخانه های بهداشت و ارتباطات بر سکوهای اینترنتی حمل و نقل دارو تاکید شده و بحث فروش این اقلام نیست.

وی تصریح کرد: تاکید می کنم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و داروهای تقلبی، غیرمجاز و غیرایمن در بستر فضای مجازی و بدون اینکه بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف کننده می‌رسد. نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم اما برخی سکوهای اینترنتی داروهای قاچاق، غیرمجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/پرداخت حقوق خریدخدمات تا هفته معلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ حق‌التدریس معلمان تا ۲ برابر خبر داد و گفت: باقی‌مانده حقوق خرید خدماتی‌ها تا هفته معلم پرداخت می‌شود.

علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره افزایش دستمزد حق التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود نیرو استفاده از نیروهای توانمند آموزش و پرورش است، با توجه به شرایط موجود نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

پیشرفت‌ها باید برای دانش‌آموزان روایت شود/لزوم تقویت مدارس دولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: پیشرفت‌ها باید برای دانش‌آموزان روایت شود زیرا اگر روایت خود را بیان نکنیم، دشمنان روایت دروغین را عنوان می‌کنند.

احمد محمود زاده در نشست ملی با مدیران مدارس غیردولتی و هیات امنایی اظهار داشت: کنشگری فعال در حوزه پرورشی و فرهنگی را آغاز کردیم، مدارس غیر دولتی و هیات امنایی اهداف سند تحول را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر باید بتوانیم به عنوان کنشگر فعال در حوزه فرهنگی نقش آفرین باشیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

تخصیص ۷ همت برای اجرای طرح «دارویار» در فروردین امسال

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از تخصیص هفت همت برای اجرای طرح دارویار در فروردین امسال خبر داد و افزود: این مبلغ برای پرداخت فروردین صادر شده تا پس از ارسال اسناد بیمه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از مطالبات داروخانه‌ها بابت اجرای طرح دارویار و شیرخشک یارانه‌ای پرداخت شود.

فرشته میرزازاده اظهار داشت: در بخش بستری نیز مطالبات بیمارستان‌ها برای حدود ۴۵ روز پرداخت خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

هشدار سازمان غذا و دارو درباره زالودرمانی و تهیه زالو خارج از زنجیره سلامت

رییس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد.

مریم مشهود افزود: مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار کند، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش و پرورش ورزش‌، مهارت‌آموزی و اردوهای دانش آموزی را بسترهای مهم انجام کار تربیتی برشمرد و از تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت خبر داد.

رضامراد صحرایی در کارگروه ملی نوجوان با گرامیداشت روز بزرگداشت سعدی گفت: پیام این جلسه توجه به هم‌افزایی، انسجام، کار گروهی و شبکه شدن است.

وی ادامه داد: امروز باید یاد بگیریم به توان هم برسیم و این یک تحول شناختی است. جوهره استراتژی تمرکز است و با متمرکز شدن قوی خواهیم شد. امروز باید نقطه تمرکز ما مدرسه باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران/برنامه‌ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی است بر ضرورت کاهش مصرف آن ها تاکید کرد.

دکتر حسین فرشیدی در آیین آغاز به کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران با بیان این که فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به این که مردم‌ وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه هایی که می تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»

دبیر هیات ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی با اشاره به شعار دومین روز هفته سلامت «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی در ۱۰ استان خبر داد.

حسین رضایی زاده، گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی یک طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که در یک تعامل چند جانبه توسط دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و همکاری وزارت آموزش و پرورش و با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد شد که مخاطبان آن شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان/ نقمتی که نعمت شد

ارگان‌های امدادی در سیلاب‌های اخیر کشور که استان‌های جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، حضور به موقع داشتند اما شاید شدت و گستردگی حوادث، امدادرسانی را در برخی مناطق با کندی مواجه کرد.

استان‌های جنوبی ایران از هفته پایانی فروردین شاهد بارش باران شدید بودند، برخی از مناطق در استان‌های هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های بی سابقه‌ای بود که تا کنون رخ نداده است؛ در این میان وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان که پیش از نوروز نیز درگیر سیل و خرابی‌های ناشی از آن شده بود، شرایط را برای ساکنان منطقه سخت‌تر کرد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

افزایش ۲ برابری دستمزد معلمان حق‌التدریس/ امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha