معاون استاندار فارس:تعاونی‌های کارکنان دولت تقویت می‌شوند

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و مصرفی کارمندان دولت برای تحقق شعار سال یعنی ‘جهش تولید با مشارکت مردم’ تقویت خواهند شد.

به گزارش ایرنا، حسن شیخ نیا، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز، با اشاره به فعالیت افزون بر هفت هزار تعاونی در این استان افزود: با تقویت و هدفمندسازی این تعاونی‌ها می‌توان امیدوار بود گام‌های موثری در جهت افزایش مشارکت مردم برای جهش تولید برداشته شود.

وی، یکی از اهداف تشکیل و فعالیت تعاونی ها را تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش مشارکت مردم در جهش تولید دانست و ادامه داد: تشکیل تعاونی‌های کارمندان دولت همچنین یک اقدام مثبت در زمینه حمایت از اقتصاد خانوار خواهد بود.

او اظهار کرد: تشکیل تعاونی ها همچنین موجب افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی خواهد شد.

معاون استاندار فارس:تعاونی‌های کارکنان دولت با هدف تحقق شعار سال تقویت می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به مواجهه کارمندان دولت با برخی مشکلات در حوزه معیشت و مسکن گفت: قطعا راه‌اندازی تعاونی‌ها می تواند تا حد قابل توجهی به حل این مشکلات و تامین نیازهای کارکنان دولت کمک کند.

شیخ نیا افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی کشور باید بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صریح استوار باشد که تعاونی‌ها باید سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد داشته باشند.

او ادامه داد:در این زمینه، دستگاه‌های اجرایی مکلفند ظرفیت‌های لازم برای مشارکت کارمندان در این فرایند را فراهم کنند.

وی، اولویت اول تشکیل تعاونی‌ها را پرداختن به تامین مسکن کارمندان دولت دانست و اظهار کرد:هماهنگی های لازم با مجموعه اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی استان انجام شده و اولویت نیز با همکاران فاقد مسکن است که در سنوات گذشته از مزایای این طرح بهره‌مند نشده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha