بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های کشاورزی راهکار تحقق شعار سال است

شیراز-ایرنا-مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت:بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های بخش کشاورزی راهکار تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در بخش کشاورزی است.

سیدکاظم موسوی شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: جهش تولید در بخش کشاورزی به دلیل تأمین امنیت غذایی مردم دارای اهمیت بالایی است در این میان بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند در قالب تعاونی به منظور جهش تولید اقدامات اثربخشی صورت دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند سبب افزایش سرانه درآمد و توزیع عادلانه ثروت شود که این امر با تقویت تعاونی‌ها به عنوان یک بخش مهم اقتصادی که در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و مواد۳ و ۴ قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز مورد تأکید قرار گرفته محقق می‌شود.

وی افزود: مهمترین دلیل بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها را می‌توان سازوکار قانونی فعالیت آنها و وجود اهرم‌های نظارتی در تعاونی‌ها عنوان کرد بنابراین مردم به عنوان سهامداران اصلی در تعاونی‌ها با هم افزایی می‌توانند برای تحقق جهش تولید گام بردارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس اظهار کرد: این سازمان به منظور تحقق شعار سال توسعه زیرساخت‌های تعاونی‌ها بخصوص در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، تأمین بموقع نهاده‌های موردنیاز کشاورزان از جمله بذر و کود و اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری برای جهش تولید با مشارکت سهامداران تعاونی‌ها را در برنامه دارد.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha