معاون استاندار فارس:آماده حل مشکلات اقتصادی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی هستیم

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از آمادگی و حمایت ویژه برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مسیر توسعه اقتصادی استان خبر داد و گفت:آماده حل مشکلات اقتصادی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی هستیم.

حسن شیخ‌نیا روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مشارکت و حضور مردم در حوزه‌های مختلف همواره حل‌کننده‌ مشکلات کشور بوده و هست و در طول سالیان گذشته هر اندازه به ظرفیت‌ها و مشارکت مردم توجه شده شاهد توفیقات و پیشبرد امور کشور بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: دولت سیزدهم در طول ۲سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از ظرفیت مردم در تصمیم‌گیری و مشارکت در فعالیت‌ها به خصوص در عرصه اقتصادی بیش از گذشته بهره‌مند شود و در کنار تلاش برای تحقق این نگرش، سفرهای استانی و حضور در پروژه‌های اقتصادی و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

وی یکی از عوامل مهم در جهش تولید را شناخت مسئله‌ها و چالش‌های این بخش در یک نظام تحلیلی منسجم دانست و گفت: در حال حاضر یکی از راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی کشور، احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تمام و برطرف کردن موانع پیش روی این واحدها است.

شیخ‌نیا با بیان اینکه حمایت از تولید و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری برای حل بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ضروری است، اضافه کرد: در وهله نخست باید موانع و عوامل تضعیف‌کننده‌ داخلی در تولید و پیشرفت مانند کم‌کاری و تنبلی، ضعف بهره‌وری، ضعف نگاه بلندمدت و راهبردی را شناسایی کرد و در نهایت از ظرفیت مردم برای حل این مشکلات بهره گرفت.

معاون استاندار فارس افزود: در استان فارس هم تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در اولویت متولیان اقتصادی قرار گرفته و راهکارهای مختلف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای محقق شدن این رویکرد در دست بررسی و تدوین است و بدیهی است که از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان برای برطرف کردن موانع پیش رو در جهت تحقق این رویکرد با استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل مردمی استفاده و بهره‌مند خواهیم شد.

وی که معتقد است عملیاتی کردن شعار سال می‌تواند نقش مردم را از یک مصرف‌کننده صرف به یک تولید کننده ایده و فکر تغییر دهد و آنها را به عنصری فعال در جامعه تبدیل کند، گفت: در صورت ریل‌گذاری صحیح می‌توانیم از مشارکت حداکثری مردم در عرصه اقتصادی استفاده کنیم و در این میان اعتمادسازی در افزایش سرمایه اجتماعی و اقناع‌سازی مردم برای حضور گسترده آنها در این عرصه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون استاندار فارس گفت: شعار امسال نباید به یک سال محدود شود، بلکه این شعار باید در جامعه نهادینه شود و از طریق تمامی مسئولان مربوطه و با بهره‌گیری از نیروهای جوان، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از امکانات استان و تسهیل ورود فعالان اقتصادی دارای اهلیت به صورت مستمر دنبال و پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha