۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85448995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاملات فرهنگی از مزیت‌های نقشه مهندسی کشور به سایر اسناد ملی است

قزوین - ایرنا - نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: تعاملات فرهنگی و بین دستگاهی به عنوان عامل ایجاد ارزش افزوده در راستای ارتقا برنامه های فرهنگی از مزیت‌های سند نقشه مهندسی کشور نسبت به سایر اسناد بالادستی محسوب می‌شود.

طیبه دهقان پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خصوصیت و امتیاز برتری که سند برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نسبت به اسناد موجود ملی دارد، هم افزایی و همکاری و جمع شدن کنشگران اصلی فرهنگی هر استان در یک سند استانی است.

وی با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاهی باعث جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه های بسیاری می شود، تصریح کرد: تهیه این سند اتفاق مبارکی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بود که از زمان تدوین برش‌های استانی در فاز نخست از سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد، تاکنون که شاهد رونمایی از ۱۴ برش در استان‌های کشور بودیم، این بالاترین سند فرهنگی تدوین شده در ۳۱ استان است.

دهقان پور در مورد تدوین این سند در قزوین نیز تشریح کرد: طی ۲ روزی که در این استان حضور داشتیم پنج کمیته تخصصی تدوین برش های استانی شامل کمیته های اقتصاد فرهنگی، به دبیری سازمان برنامه و بودجه استان، کمیته امور دینی به دبیری سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته فرهنگ، هنر و رسانه به دبیری اداره کل ارشاد اسلامی، کمیته اجتماع، زن و خانواده به دبیری امور اجتماعی استانداری و کمیته تعلیم و تربیت به دبیری آموزش و پروش استان برگزار شد.

این کارشناس شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این مدت به صورت جداگانه پای صحبت دستگاه‌های مربوطه نشستیم و حاصل جمع بندی پنج کمیته نشان داد که حضور فعالانه کمیته‌های عضو به ما این نوید را داد که بتوانیم طی روزهای آینده از برش استانی قزوین رونمایی کنیم.

وی در خصوص دغدغه خاصی که نسبت به تدوین این سند در استان قزوین وجود دارد، خاطرنشان کرد: این شهر به عنوان پایتخت ایران در عصر صفوی بوده و حضور علمایی مانند شهید ثالث و سایر علما در این شهر با ایجاد فضای زیارتی خاصی که از انبیای بنی اسراییل گرفته تا سایر امامزادگان قابل تعظیم در این شهر وجود دارد، آن را در زمره شهرهای فرهنگی و با اصالت قرار داده است.

دهقان پور یادآورز شد: بسیار خرسندم که در تدوین برش استانی قزوین ۲ مرتبه پا به این خطه زرخیز گذاشتم و شاهد بودم که قدمی برای اعتلای فرهنگی استان برداشته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha