بیمارستان قشم در تعطیلات نوروز ۱۵ هزار خدمت درمانی ارایه کرد

قشم - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: ۱۵ هزار و ۱۱۱ خدمت درمانی در ایام تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال) در این بیمارستان ارایه شد.

سیدمحمود احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، هشت هزار و ۸۰ نفر برای بهره مندی از خدمات درمانی بخش اورژانس، ۳۶۰ نفر به متخصص طب اورژانس و هفت هزار و ۷۲۰ نفر به پزشک عمومی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین یکهزار و ۱۲۵ نفر مراجعه کننده نیز توسط پزشکان متخصص رشته های مختلف در کلینیک های تخصصی بیمارستان معاینه شده و از خدمات درمانی تخصصی بهره مند شدند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم با اشاره به ظرفیت های این مرکز درمانی در بخش خدمات درمانی تخصصی توضیح داد: ۲۵۸ عمل جراحی رشته های مختلف پزشکی در تعطیلات نوروز در اتاق های عمل این بیمارستان انجام شده است.

به گفته احمدی، مراجعه سه هزار و ۵۳۵ نفر به بخش آزمایشگاه، ۲ هزار و ۴۵ نفر به رادیولوژی، یکهزار و ۴۴۸ مورد بستری بیمار در بخش های مختلف از دیگر خدمات ارایه شده در تعطیلات نوروزی امسال به شمار می رود.

وی به اعزام ۱۲ نفر از بیماران این جزیره به بیمارستان های مرکز استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر درمان بیمارستان قشم، نیازی به اعزام بیشتر بیماران به خارج از جزیره وجود نداشت.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha