۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85439494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز سی ان جی در خراسان شمالی ۹ درصد کاهش یافت 

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85439494
مصرف گاز سی ان جی در خراسان شمالی ۹ درصد کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی سال ۱۴۰۲ در استان توزیع شد که این رقم نسبت به  سال ماقبل ۹ درصد کاهش دارد.

سیدرضا احمدنیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با مصرف سوخت پاک گاز طبیعی فشرده، در مصرف بنزین به میزان ۱۰۷ میلیون لیتر صرفه‌جویی و از تردد سه هزار و ۳۴۳ دستگاه نفتکش در جاده های استان جلوگیری شد.

وی با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی مصرف سوخت سی. ان. جی در تعطیلات نوروز گفت: میزان توزیع گاز سی.ان.جی در ۲۹ باب جایگاه سی‌.ان‌.جی در تعطیلات نوروز امسال سه میلیون و ۶۳۹ هزار متر مکعب گزارش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش دارد.

احمدنیا خاطرنشان کرد: شمار جایگاه های سی.ان.جی در خراسان شمالی ۲۹ باب است که از این تعداد ۹ باب ۲ منظوره و ۲۰ باب تک منظوره است.

کاهش سوخت‌رسانی به شرکت های هواپیمایی در خراسان شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی با اشاره به سوخت رسانی به شرکت های هواپیمایی در استان گفت: سال گذشته ۲۸۲ هزار و ۸۹۵ لیتر فرآورده به ۲۷۶ هواپیما سوخت‌رسانی شد.

احمدنیا افزود: توزیع و عرضه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل پنج درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیر فرودگاه شهدای بجنورد، پیش از این اعلام کرده بود که زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای.تی.آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود قطعات و نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها است.

به گفته ابراهیم قدمگاهی، شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

براساس این گزارش، فرودگاه شهدای بجنورد از زیرساخت‌های کامل برخوردار است اما به دلیل مشکل جانمایی و حمایت نکردن ایرلاین‌ها با کاهش پروازها در این فرودگاه منجر شده است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha