مستند ساز نورآباد فارس به فینال جشنواره فیلم مستند شفیلد راه‌یافت

شیراز - ایرنا - سجاد ایمانی، مستندساز شهرستان نورآباد ممسنی از توابع فارس با فیلم "شاه بانو" به فینال جشنواره بین‌المللی شفیلد راه یافت تا یکی از نامزدهای دریافت جایزه ۱۲۰ هزار دلاری این فستیوال جهانی باشد.

سجاد ایمانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: "شاه بانو" یک مستند اجتماعی بلند است که هفت سال برای ساخت آن تلاش شد.

وی افزود: این مستند بلند روایتگر معضلات اجتماعی ناشی از ناباروری در سطح جامعه است.

این مستندساز استان فارسی و عضو کانون کارگردانان سینمای ایران درباره جشنواره شفیلد گفت: این جشنواره از پروژه‌های ارزشمند فیلم مستند که نیمه تمام مانده یا مراحل پایانی خود را می گذراند، حمایت ملی می‌کند.

ایمانی توصیح داد: برای شرکت در این جشنواره طرح پژوهشی فیلم شامل فیلمنامه‌، خلاصه‌ای از راش‌های ضبط شده، تیزر و عکس فیلم و ساختار فکری کارگردان و طرحی که در ذهن دارد ارائه می شود و مانند سایر جشنواره های فیلم مستقل، از سوی هیات داوران کارشناسی و داوری می‌شود.

مستندساز فینالیست جشنواره شفیلد با بیان اینکه فینال این جشنواره ۶ ژوئن مصادف با ۱۷ خردادماه در شهر شفیلد انگلستان برگزار و برگزیده نهایی معرفی می‌شود.

وی افزود: راه‌یافته‌های به مرحله فینال نیز از حمایت مالی ۲۵ هزار دلاری بهره‌مند شده‎‌اند و جایزه ۱۲۰ هزار دلاری به برگزیده نهایی تعلق می‌گیرد.

مستند ساز نورآبادی به فینال جشنواره فیلم مستند شفیلد راه‌یافت

سجاد ایمانی کارشناس ارشد سینما و عضو کانون سینمای ایران و فیلم‌ساز برجسته فارس و کشور است و عنوان‌های بهترین فیلم فیلم کوتاه جشنواره فیلم تهران، بهترین مستند از نظر مخاطبان در جشنواره فیلم حقیقت، برگزیده جشنواره فیلم فجر و چندین عنوان کشوری و بین المللی دیگر را در کارنامه دارد.

جشنواره فیلم شفیلد یکی از ۶فستیوال معتبر جهان در حوزه مستند است و در این دوره آثار کارگردان‌های ایران، ونوزوئلا، هند، رومانی و چین به فینال آن راه‌یافته‌اند.

مستند ساز نورآبادی به فینال جشنواره فیلم مستند شفیلد راه‌یافت

سجاد ایمانی متولد ۱۳۶۷ در استان فارس شهر نورآباد ممسنی، کارگردان و تهیه کننده است. او دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است. از نمونه آثار او می توان به : مستند « من تهرانی بودم » اشاره نمود.

این مستند ساز و کارگردان جوان تاکنون در حوزه های اجتماعی فرهنگی آثار زیادی را کارگردانی کرده است که از جمله یه تشریفات خصوصی ، رحیم آقا ، پاییزان ، جوگر و خنده بی دلیل گوزن ها می توان اشاره کرد .

مستند ساز نورآبادی به فینال جشنواره فیلم مستند شفیلد راه‌یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha