شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم رشد قابل ملاحظه ای داشتند

بجنورد-ایرنا- منتخب مردم شهرستان شیروان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و تعداد شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم قابل ملاحظه بوده و فعال شدن این مراکز اشتغالزایی مناسبی را در پی داشته است.

عباس قدرتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مشکل بیکاری جامعه دانشگاهی در سایه توجه به مقوله فناوری، نوآوری و مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان از بین می‌رود و باید به این مقوله توجه جدی شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم با رویکرد مثبتی که در این زمینه انجام شده است شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت لازم به‌منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های فنی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توانسته‌اند اشتغالزایی خوبی داشته باشند.

منتخب مردم شهرستان شیروان در مجلس دوازدهم با اشاره به رشد درآمد شرکت های دانش بنیان طی ۲ سال اخیر گفت: افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان و کشور، نقطه قوت فعالیت‌های گسترده پارک علم و فناوری است.

وی افزود: راه رسیدن به اهداف عالی دانشگاه‌ها و کارآفرینی، مقاومت، استقامت، پایداری و تاب آوری است و در کارهای دانش بنیان باید تلاش بیشتری شکل گیرد تا در آینده نه چندان دور شاهد رشد معناداری در مقوله نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه باشیم.

قدرتی اظهارکرد: نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی بها دادن به جوانانی که در حوزه علمی در شرکت های دانش بنیان مراکز پارک علم و فناوری فعالیت دارند و باید به این سمت برویم زیرا که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، شتاب‌دهنده پیشرفت است.

وی با اشاره به رشد شرکت‌ها و کالاهای دانش بنیان افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان کردن تولید و خدمات موجب ارتقای کیفیت تولید و افزایش کمیت و کاهش هزینه‌ها و رقابت پذیر کردن محصولات صادراتی خواهد شد و ارتقای بهره وری و افزایش نرخ رشد اقتصادی در برخواهد داشت.

لزوم ریشه یابی مشکلات اقتصادی

به گفته قدرتی عملکرد دولت سیزدهم مثبت بوده و در حوزه های مختلف ورود پیدا کرده است و چنانچه کم و کسری بوده باید ریشه یابی شود وعلت و معلول آن مشخص شود.

این منتخب مجلس ادامه داد: اگرچه دولت در بخش هایی از اقتصاد دارای چالش است و این مشکلات در بازار ارز بیشتر نمود پیدا کرده ولی باید این گرفتاری ها از طریق کارشناسانت ریشه یابی شود و تمامی جریان ها و گروه ها برای برطرف کردن این چالش ها همدل شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha